Happy New Year!

Och så var sista dagen här då! På året alltså! Haha. Har gjort mig i ordning lite grann. Lockat håret och så, orkar inte göra det senare. Ska snart packa, sen blir det hämta Ankan pankan och Jollyboy vid tåget för att ta sig ut till Högsätter! Kommer nog bli en bra kväll. David sa att han satt och putsade silverbesticken - UPPSKATTAS! ;)

Är på bra humör idag, vilket borde leda till en trevlig kväll!
För er som missade körde jag en årsresumé igår, inlägget under!

GOTT NYTT ÅR NÄRA OCH KÄRA!
0700622421 - om någon känner för att tala!
Love L,


A walk down memory lane...

Ja, time ro resume my 2010! Var ska jag börja? Den 1/1/10 vaknade jag upp i min egen lägenhet tillsammans med min sambo. Allting var som det skulle. Dagarna gick, började en ny kurs i skolan, Natur & Skapa, och fick några av de bästa klasskamraterna jag kunnat drömma om! Jag fyllde 21 och sen rullade det väl på ganska så snabbt. I mars gjorde jag min VFU på Myggans förskola, där jag även spenderade många vikarietimmar. Trivdes som fisken i havet!

I April packades allting jag ägde ner i flyttlådor då vi skaffat oss en fin lägenhet i stan. Jag älskade sambolivet och allting var frid och fröjd. Dagarna fortsatte gå och innan vi visste ordet av var sommaren här. Jag sov hos mina föräldrar på vardagarna samtidigt som jag jobbade på Lithells. Kändes som en helt normal sommar i mitt väldigt normala liv. Någonting ändrade sig dock längs vägen. Tyvärr gick min sambo och jag skilda vägar, och för ett tag kändes det som om hela min värld raserades! Tack och lov för att jag hade mitt jobb, och mina arbetskamrater som höll mig flytande under några timmar varje dag!

Jobbet slutade och det var dags för en resa till Turkiet. En omtumlande resa, på både gott och ont. I efterhand så vet jag att jag verkligen behövde den resan. Även om visa stunder där inte var av guld! Kände mig fortfarande lite vemodig och bokade ganska snabbt en resa till Barcelona och min underbara vän Emma. En ängel som många gånger hjälpte mig från att fälla tårar.

Hösten började, skolan tog fart och jag flyttade hem till mina föräldrar. På skämt började jag en ansökan hos en Au pair förmedling, bara för att vara sysselsatt. Jag sökte även tröst hos en "nygammal" vän - Annica. Hon öppnade sitt hem för mig och vi delade allt. Vi skrattade tillsammans, grät tillsammans, gick igenom vardagen tillsammans! Jag vill bara säga tack för alla de stunder som du funnits där för mig!

Oktober kom, och min själsfrende Emma Blomqvist fyllde äntligen sina 20 efterlängtade år. Hon jag och Annica spenderade några intressanta kvällar tillsammans med våra tre Apor - Anders, Göran och Ove! Lillebror blev även han stor. Det firades med paj och släkt! November kom och andra VFU perioden började. Den spenderades på Norrgården här nära mitt hem, och återigen kunde jag inte fått någon bättre plats. Vardagen började ta form, till en kväll när jag såg ett mejl i min inkorg. Ett mejl från Washington!

En familj som tittat igenom min ansökan kände sig intresserade. De ringde en fredagskväll och vi pratade om saker och ting nästan en timme. Mamman sa att de var väldigt intresserade och att de skulle höra av sig. Någon dag senare fick jag ett nytt mejl där de frågade om de kunde ringa igen. Fem dagar senare fick jag samtalet som bekräftade - Jag skulle få åka till USA som Aupair! Och den där normala vardagen tog en kraftig vändning!

Tiden fortsatte gå, första advent kom, andra, tredje och sen fjärde. Någonstans där emellan firades även min älskade klasskamrat Sofie! Även hon fyllde de viktiga 20 åren! Blev middag och en hel del dansande i hennes vardagsrum. Sen var det jul och nu sitter man här. 32 dagar kvar till flyget går, och i morgon är sista dagen på detta år. Det har varit ett rörigt år. Ett emotionellt år. Jag är nog inte den samma som innan, jag är inte lika öppen och mer tillbakadragen. Men det släpper med tiden. För varje dag som går blir jag lite starkare.

Tack min familj, Tack mina vänner, Tack mina klasskamrater!
Tack för att ni funnits med i mitt 2010!

Love L,

Daniel Adams Ray



Älskar hans album. Favoriterna just nu:
- Svart
- Förlåt att jag aldrig sagt förlåt
- Medan vi faller

Har precis bäddat ner mig i sängen. Time to catch some sleep! I morgon är det jobb för sista dagen det här året! ... Haha, lustig jag är, är ju bara två dagar kvar! Min humornivå hittar ni precis där! Men det ska bli trevligt. Har stängning i morgon med, sen blir det en promenad hem, enda undantaget skulle väl vara om det började regna - troligt? NEJ!

Sweet dreams!
Love L,

Where to start?

Hade en märklig dag på jobbet idag. Var dock väldigt trevligt och det gick ganska fort. Efter mellanmålet hade jag bara tre små knoddar kvar, då blev det film. Först lite Nalle Puh, sen lite Lejonkungen. Jag har verkligen glömt bort hur jävla rent ut sagt BRA den filmen är!

Pappa hämtade mig efter jobbet, svängde förbi systemet en snabbis. Har suttit i min soffa och funderat ända den jag klev innanför min dörr sen. Men det är ingen idé att ta upp det här! Folk tror ju bara man är deperimerad, verkligen alla. Fattar inte riktigt varför det är så.

Jag finner det väldigt bra att fundera, och att kunna skriva om det. För varje gång jag gör det bearbetar jag det ännu lite mer, vilket leder till att jag tar ännu ett steg fram, och lägger det gamla bakom. Jag tror inte man kan fortsätta utan att bearbeta saker som händer. Men det betyder INTE att jag är deperimerad!

Love L,


Hello!

Roligt liv jag har va? för mitt liv just nu är det som skrivs i bloggen. Work work work! Haha. Ska snart åka iväg och göra dagens timmar! Blir sent eftersom jag har stängning! Onsdag, hum, två dagar kvar på detta år med andra ord då! Coolt. Tiden flyger förbi en! Men,

Måste springa!
Love L,

Slut!

Idag är jag helt slut i huvudet! Haha. Somnade ganska snabbt förut. Så kom lillebror in någongång och började prata om bilen. Så jag har ingen bil till jobbet i morgon! Haha, mamma för köra mig. Så det kan gå när man inte riktigt är med. Har varit vaken någon timme nu och tänker faktiskt gå och lägga mig igen!

HELT SLUT!
Sweet dreams!
Love L,

Totalt slut!

Är helt körd efter dagen jobb. Det var inte jobbigt egentligen. Men jag känner att jag behöver ta mig en tupplur! Var framme och hämtade ut två paket förut, ett med kläder, och ett annat med massa böcker! Like a lot! Men först som sagt, tupplur!

/L

Tallängen!

Snart bär det av emot Tallängen! Time for some work today! Kör ett parr från 07:30 - 15:30. Åtta timmar är väl lagom? haha. Ska nog gå bra. Sen ska jag nog bara hem och slänga ner mig i soffan igen! Känns som om det är måndag idag? Haha. Inte bra att bara ledig den riktiga Måndagen!

Aja, måste bli lite levande också!
Ha en trevlig dag!
Love L,


Easy A

Blev mys i biomörkret med mina underbara vänner Emma&Annica! Underbart. Lämnade av Annica på hemvägen. Följde med in och hälsade på David när jag lämnade av Emma. Alltid lika trevligt att umgås med mitt favoritpar! Ni två ger mig lite hopp! Blev lite pratande om nyår!

Filmen vi såg idag heter Easy A. Den var väldigt rolig, men samtidigt faktiskt ganska sorglig och tragisk. Tror inte direkt det är någon jätte ovanlighet att folk får stämplar sådär. Okej, menar självklart inte precis som i filmen smartskaft. Jag orkar inte förklara, ni är vuxna, ni borde förstå!

Nu ska jag sova.
Imorgon är work work day!
Sweet dreams!
Love L,

Last week!

Sista veckan kvar på åter 2010! Det har varit ett väldigt händelserikt år. Minst sagt. Aja, en tripp längs minnenas gata blir det inte just nu, men troligen senare i veckan. Brukar man inte dra en sån innan varje nyår? Don't know, men känns som om det skulle kunna behövas!

Nu ska jag åka till Emma. Blir mys med henne och Annica tonight! Like that alot! Våra dejter kan inte misslyckas. Blir säkert lite planerande inför nyår också kan jag tänka mig! Somsagt, nyår på fredag. Damn, time flies by quick! Bäst att hänga med! :)

Love L,

35

35... Både liten och stor siffra. I vilket fall som helst är det så många dagar kvar tills jag sitter på ett plan och fördriver de ungefär nio timmarna som de tar att flyga. Bara fem veckor kvar. 35 dagar. När jag började räkna ner lite smått var det hela 13 veckor kvar. Nu längtar jag något otroligt!

Idag ska jag städa lite i mitt rum. Gå fram till Ica och hämta ut ett paket. Fotografera lite och sen ska jag nog börja lite på en av de uppgifter vi har under julledigheten! Hyfsat aktiv dag? Resten av veckan skriker JOBB! Det är fint. Lite pengar i fickan. Nyårsafton på fredag och på Söndag åker jag och mamma till Sthlm!

Love L,


I'm alive!

Jag lever. Typ iaf! Igår var en trevlig dag hos mormor! Jag, Robin och Palle åkte hem lite tidigare så dem skulle ut på krogen. När mamma och pappa kom hem så blev det lite spelande. Först famlijegeni, som mamma vann, pappa förlorade, alltså kom jag tvåa! Sen Gurk - ett kortspel. Väckte många minnen från Turkiet! Miss that. Sen satte vi oss i soffan och tittade på "Fångarna på fortet". Blev några glas och en ruskigt tidig kväll. Lite småsjuk sådär.

Idag var jag fortfarande lite småsjuk. Men mamma och jag hävde oss iaf in på mellandagsrean för att titta efter någonting jag trånat efter länge! TACK MAMMA OCH PAPPA! <3 Ni är underbara. Är riktigt lycklig nu. Även om jag inte kommer få någon födelsedagspresent när jag fyller! I övrigt idag har jag vilat lite.

Jag lever. Ska dock sova igen!
Totalt helt slut i kroppen!
Sweet dreams!
Love L,

Juldagen!

Yees, och juldagen betyder - NÄRKESBERG! Det kanske kan vara den bästa dagen på året? När vi åker upp till Mormor och äter julmat och umgås med varandra. Ska ta på mig riktigt varma kläder också, så jag kan gå ut och ta mig en promenad i det lugna landskapet!

När vi kommer hem sen kommer det nog enbart bli lugna puckar! Tänker inte gå ut på krogen! Känns som om alla andra ska det, jag vägrar. Jäkla köttmarknad! Ne, ska vila upp mig för i morgon är det ju mellandagsrean som gäller. Ska åka in med mamma och kika lite!

Nu ska jag hämta lillebror!
Love L,


Good night!

Blev en lång dag ändå! Trött som bara den är jag också. Gick över med mamma till Aldenfalk förut. Satt och pratade lite och tittade igenom lite bilder. Sen åkte jag iväg och hämtade Joel! Gick tillbaka och efter ett tag kom pappa också. Vi började spela ett spel som Emelie och Andreas fått till Wii. Gick ut på att man skulle skjuta älgar och sånt! Faktiskt riktigt roligt, och jag var kung! Kanske borde satsa på jakt?

Nu tänker jag sova. I morgon bär det av till mormor <3
Ska hämta lillebror också!
Sweet dreams!
Love L,


Sometimes...

Jag grät och vi kysstes
fast jag borde ha bett dig att gå
och jag ska aldrig mer säga sanningen
till nån som saknar förmåga att förstå

Det är ljust snart, jag vet
men än så känns det kallt
och gissa vad du glömde
den hänger runt min hals
jag önskar att jag var en sån
som inte tänker alls

Som en bekant som hängt sig kvar
för att allting har gått bra
nu vill du vara vän med mig
men det vill inte jag

Det är vår och varmt
när du har hört vad jag har sagt
då är det du som går i solglasögon
och saknar nån du aldrig haft

Melissa Horn - Vem lämnade vem



Ibland, när ingen ser på - Vågar jag att säga så...

Merry Christmas!

God jul nära och kära! Här har vi precis öppnat paketen! Lillebror orkade inte vänta! Är väldigt nöjd! Fick en fin klocka ocn Johan Falk filmerna av lillebror. En ipod touch, adapter till usa, usb minne och en okänd summa pengar av mor och far! I nuläget tror jag att de kommer att gå till kameran jag vill ha!

Ska snart hoppa in i duschen och göra mig i ordning. Vid två ska vi infinna oss hos farmor! Julbord och kalle anka på tv:n som gäller! Så blir det hem efter det och sen gå över till Aldenfalk där kvällen kommer tillbringas! Blir nog en bra jul. Ska försöka få in lite musik på ipoden också!

God jul! Love L,

And today...

Ja gott folk. Dagens datum visar... Julafton! Klockan är nu dryga femton minuter över julaftons början! Jag har precis slagit in de sista paketen, målat mina naglar och tänkte nu gå och tvätta mig, borsta tänderna och krypa ner i min soffa brevid min sängkamrat - Miffo! great.

Idag är som sagt julafton. Vilket betyder att när jag vaknar blir det en skinkmacka, lite degande i soffan innan det är dags att hoppa in i duschen, fräscha till sig och sedan åka till farmor. I år blir det familjen, farmor&farbror, Min äldsta bror +1 och min storasyster. Även deras mamma och Stig, sen tror jag väl Stina kanske är med? Kanske även mellanbrodern på ett snabbt hörn. I så fall vore det nog första gången på ett antal år som vi träffas alla!

Sweet dreams!
Love L,

Flights...

Haha. Varje dag går jag in på sidan och ser om jag fått några flygtider. Vilket jag självklart inte fått. Kan dröja så långt som till den 17 januari innan, men oftast får man dem tidigare, och med tanke på att de som ska åka veckan innan mig har börjat få sina tider så borde jag få mina någongång efter julstohejet! Längtar, för på något konstigt sätt känns det inte riktigt som om det är sant än. Lullar runt i min egen låtsasvärld lite grann sådär.


My change!



I'm ready for a change
Can't you see how you're fading!?

Christmas tree!

Var en trevlig stund på Boda borg med mina pojkar! Lillebror fick väldigt ont i knäna och Joel har nog en bula eller två i huvudet! Haha. Men vi var ganska duktiga. Åkte och käkade lite och uträttade några ärenden på vägen hem, innan vi äntligen landade hemma hos mor&far!

De hade städat huset och höll på med granen. Någonting som tydligen var väldigt roligt? Miffo har aldrig upplevt en julgran så det var ju ett nytt sammanträffande! haha. Blev en lite catfight under granen också - men bara en liten sådan. Nu tänkte jag hoppa in i duschen och se vad resten av dagen bjuder på!

Love L,

This is looking like a contest,
Of who can act like the careless,
But I liked it better when you were on my side.
The battle's in your hands now,
But I would lay my armor down
If you say you'd rather love than fight.
So many things that you wished I knew,
But the story of us might be ending soon

More sleep.

Jag är knappt vaken och ser nästan ingenting. Så jag ber om ursäkt för eventuella stavfel. Har inte alls sovit bra inatt, vet inte varför? Fick ju iaf sällskap av miffo som mordhöll mina fötter! Nu är det bara att ge sig upp för att käka - sen åker vi till Boda Borg! Ska bli trevligt att få en heldag med pojkarna!

Love L,



New Year -07!

Long time...

Blev en sån där låååång dag idag! Haha. Efter min tripp till örebro blev det käk med familjen och joel - han ingår typ i våran familj så - sen satt vi kvar vid bordet och pratade lite. Sedan förpassade jag, lillebror och joel oss till lillebrors hem där vi fick sällskap av Alex och Danne en sväng.

Drog mig sedan till Ica där jag träffade mina föräldrar en sväng. Handlade lite välbehövligt och så. Sen har vi mest suttit vid tv:n och tittat på lite olika program. Även hockeyn mellan AIK - DIF lite. Någon mer än jag som inte är förvånad över att AIK är med i skandaler?  VÄX UPP!

Nu sova - i morgon boda borg!
Sweet dreams!
Love L,

Wednesday!

Onsdag och jag känner mig riktigt duktig som är uppe i tid! Har duschat och ätit frukost. Nu ska jag bara fixa håret sen är jag nästan redo att åka. Fint. Jag och Sofie ska förbi Malin! Hon har ju varit väldigt dålig så vi kände att vi ville önska henne en god jul! Är vi inte snälla?

Två dagar kvar till jul!? Känns ju lite konstigt. Tiden går fortfortfort just nu. Men ska bli trevligt att träffa släkten! Får se hur många delar av den som kommer. Kan ju sätta en höger hand på att jag inte får träffa mina äldre bröder. Eller vågar jag det? De kanske chockar STORT!?

/L


Desperate...

Sitter och tittar på desperata hemmafruar. De är väldigt underhållande. Sitter och filar lite på en ny header också. Julefriden är över snabbare än vad man kan tro. Ska göra några förslag, tänka på saken och sen ta den jag fastnar bäst för. Är ju lite tidsfördriv också ju!

I morgon bär det av in till örebro för att träffa Malin och Sofie! Awesome. Ska bli väldigt trevligt. Sen ska jag nog träffa Joakim en sväng. Så får vi se, om mina föräldrar är kvar på Marieberg efter det, så ska jag nog göra dem sällskap! Blir nog en trevlig onsdag!

Men nu ska jag filosofera.
Sweet dreams!
Love L,

Soccer

You say it's easier to burn than to build
You say it's easier to hurt than to heal
But I say you lose when you give up what you love
And I've lived my life without you long enough

--

Nu är det dags att åka iväg på träningen. Är sjukt trött, men ska bli skönt att komma upp och röra sig lite. Sista träningen innan ju och troligen blir det vila under mellandagarna skulle jag gissa på! Ska bara sätta på mig ett par strumpor så jag inte fryser ihjäl!

Love L,

Christmas candy!

Yeah! Nu har vi hemmagjorda snöbollar, kokoschoklad, knäck och wienernougat i kylskåpet! Och såklart lussebullar i frysen. Känns som om vi varit duktiga denhär julen faktiskt! Gott gott. Nu sitter mamma och jag vid varsin dator och nördar oss lite. Väntar på att robin ska ringa så det blir mat någon gång!

Sitter och tittar lite på julklappar/födelsedagspresenter! Vet inte om jag vill ha en kamera nu eller inte. Vill ju verkligen ha en Canon Eos, men är det kanske onödig packning att ha med till USA? För i sånt fall är det ju kanske smartare att vänta med det till efter jul. Eller? Och nej, jag tänkte inte önska mig kameran, utan pengar på vägen! De kostar ju en del.

/L



Haunted - Taylor Swift

PS: Fick vykort från andra sidan Atlanten idag! Kan ni förstå att det bara är 41 dagar kvar, och just idag känner jag enbart lycka över det. Jag tar det stora steget och vågar!

Cold...

It's cold outside.  Buuur. I read somewhere that it's below -20 degrees. What's up with that? I can't take a walk in that cold without turning in to ice! Yeah! Today I'll make christmas candy with my mom! Wiener Nougat and Coconut Chocolate a la Bounty. Sounds awesome!

Vaknade precis. Är lite sliten så tänkte att jag skulle ligga och dra mig lite innan jag orkar ta tag i dagen! Haha, bara tre dagar kvar till jul? Julkänsla? Ja och nej typ. Det var mer spännande förr. Nu ser jag mer fram emot god mat och att få träffa min släkt! Tre små dagar alltså.

Love L,

Long day!

Kort föreläsning sen julpyssel i skolan! Åkte hem och lämnade bilen och blev upphämtad av Erica. Roadtrip! Kändes välbehövligt! Fick upptäcka lite nya platser! Tack vännen! Var mycket trevligt måste jag säga. Och ett väldigt bra sätt att fördriva tiden på dessutom!

Ligger här och fryser om mina tååååår! Stackars tår. Hittar inga raggsocker heller. Buu på det! Men, fick ju reda på att jag får jobba hela julen - ASBRA! Tjäna lite pengar och göra det jag gillar mest! Kan inte bli bättre än bra! Så nu kommer väl dagarna ramla iväg ännu fortare! 42 kvar idag!

Now it's time for some sleep!
Sweet dreams!
Love L,

Monday

Måndag morgon. Försöker ta reda på om jag har föreläsning eller lektion första passet, dock till min besvikelse tror jag det är föreläsning :( buhu! Aja. Ska snart packa ihop och åka min väg, snöar ute såklart, så det är bäst att vara igång så tidigt som möjligt! Hoppas ni får en bra dag!

Six weeks left! It's getting closer!
Love L,


Last

Precis bäddat ner mig i min soffa. Tyckte det var dags nu, Miffo också tydligen - han ligger raklång över mina ben, så jag försöker sitta still. haha, i morgon är sista dagen i skolan innan vårat "jullov", ska bli lite skönt faktiskt. Inte långt kvar faktiskt! 4:e advent idag! Hoppas ni alla haft trevligt!

Dagarna går sjukt fort! 43 kvar idag!
Sweet dreams!
Love L,




I think they are pretty awesome!

On the road again!

Har haft ett litet brejk i helgen. Känner att jag förtjänade det! Trevlig kväll med mina tjejer i fredags som sagt! Seg lördag, hela eftermiddagen spenderades i soffan med mamma, pappa och Chrille. Kollade skidor, handboll och lite simning! Sedan blev det käk - helstekt fläskfilé med pressad potatis och en grymt god sås mamma gjort!

Sen tog jag mig i kragen och  och fixade mig lite snabbt, tog bilen till lillebror och gick till Joel. Blev lite sällskapsspel och lite vuxendricka. Lillebror och jag vandrade hem i snöovädret och Linnea kom lite senare! Sov på soffan och började se på DH säsong 1. Kände att jag behövde friska upp mitt minne nu när femte säsongen snart kommer ner i min brevlåda! Då har jag lite att göra ett tag!

Kom hem och såg EM finalen förut. Sverige var bra med till halvlek. Sen gick det utför. Lillebror och Joel kom sedan hit och käkade lite och nu sitter vi och tittar på Vägen ut! Den är najs! De ska åka på bio, men jag står över. Behöver hålla kvar i mina pengar. Vi ska ju iväg och ge gärnet på torsdag! :)

Love L,

Tjoho!

Sjukt nervös när vi tittade på Handbollen förut. Haha. Nagelbitare in i det sista. Riktigt roligt att se på faktiskt. Så nu har vi final i EM i morgon då! Heja Svenska damerna! Så har vi sett lite simning och lite skidor. Perfekt sport lördag faktiskt. Mamma, pappa och Chrille som sällskap, lillebror och Joel kom också.

Nu håller jag på att göra mig till människa igen. Sen ska jag äta lite god mat och så bär det av vidare hem till lillebror! Lämna lite grejer och sen gå vidare till Joel där vi ska spela lite sällskapsspel. Linnea och Linn skulle också dyka upp! Kallar jag en helt okej lördag!

Love L,

Teardrops...

So I drive home alone, as I turn out the light
I'll put his picture down and maybe
Get some sleep tonight

He's the reason for the teardrops on my guitar
The only one who's got enough of me to break my heart
He's the song in the car I keep singing, don't know why I do
He's the time taken up, but there's never enough
And he's all that I need to fall into..

Drew looks at me, I fake a smile so he won't see

Teardrops on my guitar

Sitter här och käkar lite bapelsin, är ganska slut i kropp och sinne! Var riktigt trevligt igår! Blev riktigt bra mat tillsammans med Emma och Annica! Sen förflyttade vi oss ut till tv-rummet. Blev en massa djupa samtal, lite besök, roliga lekar och en ruskig bilfärd - självklart med en nykter förare!

Emma och jag kröp väl ner under täcket efter tre ungefär. Sov väldigt bra. David hämtade upp henne förut, och jag hoppade in i duschen. Nu ska jag vara en mjukis ett tag för att sedan göra mig i ordning lite och dra iväg för att spendera kvällen med Lillebror och Joel!

Love L,

Music

Helt okej dag i skolan. Först satt vi i ring och pratade om hur vi haft det ute på våra praktiker, efter det fick vi rast sen övade vi oss lite i att skriva Kaligrafi(stavning?). Det blir ju sjukt snyggt när man skriver så, man så är det ju jag som har svårt för övning och vill kunna direkt. Funkade hyfsat ändå.

Lyssnar på lite musik och plockar i mitt rum. Vill få undan lite saker, speciellt papparn som finns ÖVERALLT! Mest för att jag inte ska tappa bort dem, men det är störande ändå! Sen ska jag nog hämta mamma tror jag det blev bestämt. Handla och sen är det nog dags att göra i ordning maten!

Love L,



One of the reasons why I want to learn how to play the piano!

25



Sjukt bra låt som alltid får mig på bra humör.
Han är ganska klok också den mannen! Tumme upp.
Nu klarar jag nog av skolan

Smärta!

Min kropp smärtar från tå till topp. Det var en sjukt rolig dag igår. Jag, Sofie och Marie-Louise körde tillsammans igår och fick totalt 15 stämplar! Vi var väldigt stolta. Lisa, Elin och Ann-Charlotte körde i andra laget. Sjukt roligt hade vi som sagt. Vi kom dit först, åkte sist!

Men det smärtar idag! Träningsvärk i magen och axlar. Det är den där jävla stegen i taket! Ska hoppa in i duschen och göra mig färdig för skolan! Kråkfötter står på schemat. Sen ska jag uträtta några ärenden och ikväll kommer Emma och Annica hit. Ska äta lite mat och dricka lite vin! Det gillar vi starkt. Välbehövligt dessutom!

7 dagar till jul
14 dagar till nyår
17 dagar till Ambassaden
45 dagar till 22årsdagen
46 dagar till planet går över atlanten!

Have a nice day!
Love L,


Svart

Den här staden är död, låt oss måla den röd
Låt oss måla den blå, det får bli vad det blir
På en öde perrong står en kub i betong
Ingen ser vad det står men den sägs vara fin
Vi blir trampade på men vi fortsätter gå
Ingen vet vad det är men vi bär våra ärr
Den här staden är död, låt oss måla den röd
Låt oss måla den blå. Vi är bättre än grå

Daniel Adams Ray - Svart

--

Nu tar jag på mig skorna så åker vi till boda borg! TJOHO!


Booook

Jag kanske hade fel,
Det kanske inte är dina ögon som har förändrats.
Det kanske är mina
Det kanske är jag som har fått någonting i blicken som inte fanns där förut.
Jag som har blivit en annan


"Räcker det att jag älskar dig" - Katarina Von Bredow

Peace!

Kändes som att en enorm sten släpptes idag. Dels för att arbetet lämnades in, dels för att jag fick mejl från min värdmamma idag. Vi har kommit fram till att jag ska åka avsatt datum. SKÖNT! Har ju äntligen börjat få lite kontakt med några som ska åka samtidigt så jag är lättad. 47 dagar kvar!!

I morgon blir det boda borg med några tjejer i klassen! Än så länge är det jag, Sofie, Lisa, Marie-louise, Ann-charlotte och Elin. Sofia ska nog också med, om hon hinner hem! Ska bli riktigt skoj att släppa allting och bara skoja runt med varandra en stund! Får se hur mycket vi klarar!

Sweet dreams!
Love L,



Jag vill vara bruuun! Öland 06 - sweeet!

Skuldkänslor?

Känns kanske som om jag borde ha det. Suck. Jag tackar min mor&far för att de har gett mig sina bästa delar av sina läshuvuden! Hade jag inte varit så äckligt lat, hade jag nog varit en jävel i skolan! Kom på att jag hade ett arbete kvar att skriva ihop och skicka in. En timme senare satt jag här med ett helt färdigt arbete på tre sidor.

När jag ändå är igång ska jag ta tag i den sista bilden som måste målas sen är det klappat och klart! Då är det bara vänta på reslutatet på VFU PM:et och sen sista tentan! Har tre uppgifter över jul också. De fixar vi till innan! Bara för att straffa mig för min lathet tvingar jag ut mig i garaget och cyklar lite!

/L

Dags att vakna?

Buu! Missade julkalendern idag! Blir att se den på internet sen! Tänkte peta på mig ett par mjukisbyxor och gå ut i köket för att se om det finns någonting som faller en i smaken att tugga på! Känns skönt att bara ha en slappisdag! I need it! I morgon blir det Boda Borg med några i klassen! SKOJ! 

Skriver lite senare när jag vaknat ordentligt. 
Slår på lite musik och skriker halsen av mig
- det borde göra susen! 

/L



Raggsocker

"Vad tuggar du på?
 - Socker
Men det knastrar ju inte?
 - Raggsocker!"

Haha, där har ni botten på min humor! Men se det positivt - jag är sjukt lättroad. Tog precis med mig katten in till soffan och bäddade ner oss! Raggsockorna på, lika så den stickade tröjan, dubbla täckena och filten! Om jag säger att jag fortfarande fryser lite - tror ni jag är galen då?

Ne, nu säger jag godnatt!
Sweet dreams!
Love L,



Slänger in yttligare en gammal bild!
Vinst i Norrköpinkscupen 04?
Can you find me?


KNEKT!

Eller inte, men knäck! Alltså, jag håller på att koka knäck, på spisen för er som inte uppfattade det. Har samtalat lite med mig själv och skickade efter det iväg ett mejl så nu hoppas jag allting är löst igen. Mamma kallar mig för smörare!? vadåra? man ska vara trevlig? det är ju hon som lärt mig! hihi

Fotbollsträning senare! efter det blir det väl nog en liten julfika då vi njuter av knäcken som jag fixat och saffransbullarna som mamma gjort! Mmm, tio dagar kvar till jul och det börjar faktiskt kännas som jul på riktigt. Nu ska jag tända några ljus till och mysa lite!

/L



bjuder på en gammal go jävel!
det var ju ändå lucia igår!

Kedjereaktion!

Har någon där ute, precis som jag, upplevt att allting i livet är som en kedjereaktion? Får man en dålig nyhet blir allting dåligt till den första dåligheten löser sig? och får man en bra nyhet så blir allting underbart, tills den bra nyheten skiter sig? haha, life is funny sometimes!

Sitter i köket och bränner ner datumljuset lite. Missat det i några dagar. Väntar även på att en matlåda ska bli färdig! Sen tänker jag gå och lägga mig ett slag! Är hemskt trött och seg i kroppen. I eftermiddag är det fotbollsträning, sen får vi se vad världen hittar på!

/L

Hu?

Vaken? nja, inte direkt.
Blundar, drömmer, fryser.
Måste man verkligen gå upp?

Ja det kanske är bäst att gå upp? Eller? Måste ju duscha innan Jossan kommer! Vilket är om 40 minuter! JAG VILL INTE! Eller jo - men jag ORKAR INTE! Haha. värdelös man kan vara. Borde nog ställa mig i duschen och ta det kallaste vattnet som går! Ja ja ja ja!

sleep on it!

Nu tänker jag sova på saken och se vad jag kommer fram till.
Förhoppningsvis hinner jag få ett svar på mina frågor också!
Problem är till för att lösa - så lös dem! :)

Sweet dreams!
Love L,


problem?

ett problem av mindre storlek har uppstått angående USA - mycket tråkigt. Idag ska/borde det vara 49 dagar kvar tills planet lyfter. Fick dock nyss mejl från min värdmamma. De ska flytta - precis den helgen jag kommer. Och hon undrar om jag inte kan komma en helg senare...

Detta vore inga problem, om det inte vore det att jag måste komma hem i januari - eftersom jag tänker fortsätta mina studier. Jag kommer redan missa en vecka - vilket jag fårr klartecken för. Men två veckor borta från en kurs på totalt fem veckor? Kan bli jobbigt att ta igen...

Ska mejla lite med henne och se vad vi kommer fram till. Känner verkligen att vi har en bra matchning, och vill inte ge mig ut igen i den djungeln och ovissheten! Men problem är väl till för att lösas? 

Hell yeah!

Äntligen! Efter många om och men och massor med sidor och skrivande och klickande är jag färdig med min DS-160 ansökan! grymt skönt. Trodde aldrig jag skulle blir färdig. Fint. så inför mitt ambassadbesök är jag ganska redo! Vilket känns underbart. Var på Bennys och fixade fotona förut! Kanoners! Fick träffa Stoffe en sväng också. VA INTE IGÅR! Kärt återseende säger man väl?

Nåja, checklista ambassaden!
[x]DS160
[x]DS2019 + sevis
[  ]Personbevis
[x]Kvitto på betalning
[x]Kuvert med frimärken för 65kr

fint. Bara beställa personbevis med stämpel då - får bli i morgon. Rösten i luren påstod att det var stängt? dååligt. Klockan är ju inte ens sex ju? haha. aja. nu ska jag ta mig en paj och äta lite! Hoppas några av er fått höra ljuvliga luciasånger under dagen!

Love L,


Nightmare!

Herregud. Det är den längsta tandläkarundersökning jag varit med om! Amatör. Hon var ny - sjukt otrevlig också. Ingen koll på någonting. Hon tänkte inte ens ge mig studentrabatt! Shit. Tog över en timme? Brukar gå på typ en kvart! aja. Nu ska jag till banken och Bennys foto! Sen blir det Lunch med tjejerna på Gröna grodan :D

Love L,


Borsta tänderna!

Har borstat tänderna extra länge och noggrant ikväll. Dubbel dos med flux och nu har jag kört med tandtråd mellan alla tänder - redo för tandläkaren i morgon! Yeah. I morgon är alltså tandläkare, sen bankärende och fotografering. Sen tar jag mig en lunch med brudarna innan det är introduktion på nästa delkurs!

Ska även försöka hinna byta utseende på bloggen - inte speciellt juligt!

Sweet dreams!
Love L,

This is looking like a contest,
Of who can act like the careless,
But I liked it better when you were on my side.
The battle's in your hands now,
But I would lay my armor down
If you say you'd rather love than fight.
So many things that you wished I knew,
But the story of us was ending to soon.


Is it so wrong?

Kom hem till ett tomt hus. Så jag satte mig i soffan och slog igång tv:n. Hade verkligen hoppats att någon skulle vara hemma. Har en såndär dag när allting bara snurrar runt i huvudet. Är det så konstigt? Ibland önskar man att man bara kunde släppa allting och ta en riktigt paus. Men det är bara kämpa på. Inga lyckliga stunder utan de svåra!

Jag är stolt över att jag gråter ibland - för det betyder mina känslor betyder någonting för mig. Det är väl klart jag fortfarande bryr mig? för vissa verkar det vara en konstighet! Jag förstår inte dem. Det är ju helt absurt att man bara ska sluta bry sig, och agera som om personen i fråga, som man delat ett liv med, inte existerar längre. Jag bryr mig, det kommer jag alltid göra.

Jag kommer gråta en tår eller två ibland - det betyder inte att jag vill ha det tillbaka. Man kan sakna ändå! Man borde inte räknas som jobbig och efterhängsen för att man bryr sig. Det borde bara bevisa att man är en bra människa som bryr sig om de människor som man har i sitt liv! Tyck att jag är konstig om ni vill. Jag är stolt över hur jag tänker och tycker.

Behövde bara skriva av mig lite. Lätta mitt hjärta som man säger! Eftersom ingen är hemma ska jag göra mig lite varm choklad, sen ska jag bädda upp min soffa och krypa ner under mina täcken. Tända några ljus och tänka på alla de bra saker som jag har i mitt liv!

Love L,


Photo Booth!

Kunde inte låta bli att leka lite också!!

Sleep? No

God middag får man väl säga? klockan är ju halv ett! Blev en riktigt skön "ta hand om dig själv" kväll igår. Riktigt underbart. Lillebror kom hem vid 1, så vi låg och pratade lite på soffan. Han behövde det. Sen tvär dog han och drog igång med sitt snarkande. Så jag kan inte riktigt säga att jag somnade tidigt? haha

I morse så hörde jag någon som ropade inne ifrån sovrummet - robin ville ha skjuts till hockeyhallen! Haha, lilla lillebror. Så jag drog på mig lite kläder och körde iväg honom. Sen har jag bara myst lite med miffo. Han somnade på min mage så jag använde det som ursäkt till att inte gå upp. Nu har jag duschat och ska bara platta håret sen blir det promenad med storebror! Lite senare Advents middag med mor&far!

Glad 3:e advent på er!
Love L,


And by the way 
By the way 
What made you think you'd have it your way? 
And by the way 
By the way 
Don't say I didn't warn you 
That I'll always stay the same

Another night alone!

Sitter faktiskt inte hemma i min soffa ikväll!? Hör och häpnad - sitter i lillebrors soffa! Miffo piffo ligger här bredvid mig och sträcker på sig lite extra just nu. Sitter och tittar lite på ett college som min värdmamma rekommenderade! Det verkar helt underbart! Många olika aktiviteter och sånt! Nu ska jag bara komma på hur man söker! Haha. Krångligt!

Ska sova på denhär soffan inatt. Väntar på att mamma ska höra av sig så jag kan åka hem och packa lite grejer och sen åka tillbaka! Ta mig ett långt skönt bad tänkte jag! Färga håret också. Har precis fixat naglarna! Härlig lördagskväll. Sitter och skriver lite på en lista med saker som kan vara bra att ha med sig. Även sånt jag måste införskaffa! "Tidigt" säger vissa av er. Men tiden går fort, och jag vill vara förbered! 51 dagar kvar idag!

Företagshockey!

Varit och tittat på lillebror som spelar företagshockey idag! För Akzo Nobel - grannen jobbar där. Men det går ganska bra för dem! De vann de två matcherna som jag såg :) Hade med min Emma som sällskap! Var oerhört trevligt att få träffa henne och prata som vanligt!

Nu är jag hemma. Ska hämta lite grejer som lillebror beställde, sen blir det köra mamma till någon konsert, lämna grejerna till lillebror sen troligen tillbringa några timmar i hans lägenhet så Miffo slipper vara själv hela tiden! Kvällen vet jag inte om det kommer bjuda på så mycket annat trevligt? Vi får la se!

/L

      

Good morning!

Vaknade vid kvart i sex i morse av att min underbara älskade katt la sig på min rygg och tryckte ut klorna. Det var ett väldigt trevligt uppvaknande! Eller inte. Men efter lite om och men lyckades jag somna om tillslut! I övrigt har jag sovit ganska bra inatt!

Tänkte hoppa in i duschen nu. Sen vill jag ner på Företagshockeyn och titta på lillebror! Verkar dock inte som om någon annan kan. Emma skulle vara barnvakt, men sa åt henne att höra av sig senare om hon kunde! Storebror ska till m-berg och försöker få med mig dit. hum. Vet inte. Jag duschar sen tar jag allting därifrån!

Hoppas ni sovit bra!
Love L,

Friday night live!

Hade uteträning idag! KALLT säger jag bara. Och fick träna tjejerna själv för att Alex aldrig kom hem från Ullared. Kom när det var typ tio minuter kvar! Men men. Kom hem och tänkte att en varm dusch säkert hjälper - gott folk ställ er ALDRIG i en varm dusch när ni nästan kändes kallt! Helt sjukt.

Dock bjöds det på super mat sen. Kyckling i tomat&basilika cremé fraiche med ris! Mums. Så vi hade en trevlig liten middag jag och mina föräldrar. Sen satt vi oss i tv rummet och spelade Familjegeni! Det var inte min dag idag. Brukar vara duktig. Men kom ikapp mot slutet. Mamma vann. Och så såg vi självklart när sverige tog sig vidare i innebandyn! Trevlig kväll. Nu tänkte jag lägga mig och se en film. Är lite sliten i kropp och själ!

Love L,


Old school! It's you and me to death do us apart!
I'm sorry. And I'm going to say if in the future to!
You know I need you. That you're important!
It's always been us against the world! <3

Meeeeen...

BAPELSIN DÅ GUBBJÄVEL!! haha, roligaste kommentaren!

Sitter här och ska snart ta på mig och åka till jobbet! Sista dagen - och jag är själv! Haha, Maria är påväg till Ullared och Lena börjar kl nio! Men det ska nog gå. Vi tar Almanackan och uppropet. Sen kör vi julklappsutdelningen - det ska vara tre paket idag! Så kommer hon nog lagom till det är färdigt!

Love L,


Baka baka liten kaka!

Idag har jag baaaaaaakat! massor. Började med att göra iordning degen till gifflarna! Och så dela och kavla och fylla och rulla - sen var det dags för jäsning! Då började vi med de vita snöbollarna - smälta choklad, i med citron, kokos och sen rulla! När jag var färdig med det blev det Rocky road - hacka nötter, klippa marsmellows och dela dumla. Smälta chokladen och vända i det andra lite lät och sen in i kylen. Lagom till det hade även gifflarna gjort sitt i ugnen och allt de tog ungefär en timme och tio minuter. Godkänt?

Nu sitter jag här och vill inte riktigt sova, för jag vill inte att det ska vara sista dagen på praktiken! Buu, jag har nog haft sveriges tur som faktiskt trivits bra på alla de ställena jag varit på. Personalen har varit bra, barnen har varit bra och vi har kommit överens otroligt bra! Alltid lika tråkigt att lämna. Men, 53 dagar kvar till äventyr!

Sweet dreams!
Love L,

Over and over...

Konserten var sjukt rolig. Barnen älskade den - sjöng och skrattade i en kör! Väldigt bra. Många var också helt till sig över att få åka buss - vet inte, är nog inte så vanligt! Haha. Dagen har varit bra. Bakat massor med pepparkakor och så fick jag en jääätte fin ljuslykta utav Lena och Maria! Tack!!

Sitter här och läser aftonbladet och kan knappt hålla mig för skratt! Alltså, Hockey är en kontaktsport - vilket betyder närkamper för den som inte uppfattat det. Det roliga är att nu har en i PUBLIKEN anmält en hockeyspelare för att han tycker att det är misshandel. Rätta mig om jag har fel - men borde det inte vara motspelaren?!

Tycker det är helt sjukt att man som åklagare funderar på att bygga ett  fall på att en från publiken anmält - när killen som blev utsatt för det inte verkar bry sig på det sättet. Mycket av det är bara en del i spelet. Och ibland blir det fel. Men om de ska börja anmäla hockeyspelare hit och dit kommer det snart inte fungera längre! Då lär väl boxning bli förbjuden? de slåss ju på riktigt!

/L

God Morgon!

Sovit väldigt bra inatt! Och hade fått ett trevligt sms medan jag sov också - vilket bara gjorde detta till en ännu bättre dag. Ska försöka snabba mig nu och bli färdig och sen åka till jobbet! Baka baka pepparkaka! Mysigt. Sen konsert som sagt var! Blir en trevlig dag! :)



Love L,

Fast

Tiden går sjuuukt fort! I morgon är det redan torsdag - sista dagen med min handledare Maria, som fick för sig att hon blev sugen på en resa till Ullared! Jag då?! Men det blir bra. Så sista dagen som är på fredag är det bara jag har Lena där då, och så Amel. Kan ni förstå att det redan gått fem veckor? Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg här inte! I morgon är det torsdag - pepparkaksbak och sen konsert i Örebro! Trevligt trevligt.

Sen ska jag hem och baka lite! Tänkte nog göra gifflar med lite citronkladd i, det borde funka! Får se om jag inte ska ja och svänga förbi Ica och köpa vit choklad också så jag kan göra några vita snöbollar - väldigt gott och enkelt julgodis bestående av vit choklad, kokos och citronsaft!

Men nu tänker jag sova så jag orkar med allting!
Sweet dreams!
Love L,

PS: väldigt sugen på att bygga ett pepparkakshus - någon mer?

Right or wrong

Såhär är det - när jag var liten lärde jag mig alltid att man går på HÖGER sida på en cykelbana, och enbart på vänster sida om det är så att du befinner dig på en väg utan cykelbana, t.ex. landsvägar - för att du då ska möta trafiken så att de upptäcker dig lättare.

Förklara för mig om det är jag som lärt mig fel - eller om det är så att det där ändrades någon gång under senare delen av av 1900talet och att det innan faktiskt var så att man skulle gå på vänster sida från början. Börjar bli riktigt irriterad av att möta folk som går på VÄNSTER sida hela tiden. Det känns sjukt onaturligt för en annan!

--

I övrigt har det varit en bra dag. Gick och lussade för PRO - barnen var jätteduktiga. Som tack fick vi pepparkakor, lussebullar och festis! Jättesnällt och väldigt gott! Fått en stol över foten också, INTE SKÖNT! är lite blå. Nu sitter jag här och tänker ta mig någonting att käka, sen går jag ut i garaget och trampar lite!

/L

Kobra

Tittade på kobra förut. Ingen anning om varför egentligen, eller ja - mamma gjorde ju det. Anledningen var väl att det handlade om Kumla. Dock vet jag inte om jag blev något klokare? Ja Kumla förklarades som stad nyårsafton 1942. Kumlabunkern har blivit det stora kännetecknet, och kvarntorpshögen. Jaja. intressant...

I morgon väntar tidigt luciafirande på jobbet för PRO här i kumla. Så vi ska till Prästherrgården och så ska barnen få lussa. Är även nätverksamhetsträff på eftermiddagen med alla förskolelärare i kumla. Det kan nog bli en bra dag. Får se om jag kanske bakar någonting på kvällen eller hur jag gör. Måste ju bjuda på någonting på fredag!

Now time to sleep.
Sweet dreams!
Love L,

Not today!

Japp, har en sån dag - inte idag dag med andra ord! Jobbet var - rörigt kan man väl säga. Märks verkligen att det är nära till jul! Men hade en väldigt trevlig utvärdering med Lena och Maria sen! Sen när ville man inte göra att de tycker man skött sitt jobb och verkligen passar för yrket? jag tackar inte nej! behövde det.

Har mejlat lite med Ida också! Au pairen som är i familjen nu. Hon verkar fantastisk och jag är verkligen glad att hon kommer finnas där med mig under min första vecka! Så man kommer inte i det liksom. Lär sig några platser som man kan gå till med barnen innan man själv hinner ge sig ut och upptäcka!

Nu ska jag åka och träna
/L

I'm the first to admit I was wrong.
Maybe I'm a little sad.
But you know this is hard on me.
I don't need to talk about it
I need to forget about it
I kind of need you
But I don't now if I can say the same for you!?

Tuesday!

Sitter och tittar på dagens avsnitt av julkalendern! Haha, bra start på morgonen. Hade lite problem att somna igår men tror nog jar lyckades tillslut - jag vaknade ju? Idag vet jag inte riktigt vad som händer alls! Har träning sen - inte så taggad. Bara att bita ihop you know!

/L


Hard time sleeping!



Can't sleep, so I'm listening to some good music!
Hope that will help me. My head is like a ballon!
Upblown with thoughts!

Love L,

Another...

Another day, another night
Another time that just pass us by...
Another night sleeping alone
Another day waking up

Feeling like a new human.
The strong one
Selfconfident one
The one that belives in herself!

--

Blev en familjetur till marieberg! Det är väl aldrig fel egentligen? Gick först runt och tittade på tröjor åt lillebror! Han hittade två tillslut - väldigt fina. Sen fick han gå iväg med pappa och göra någonting annat medan mamma och jag gick runt och tittade lite åt henne, blev tillslut en tröja och leggins!

Pappa passade även på att köpa en webcam - så vi kan skypa när jag åkt till USA. Så denna kväll har gått ut på att jag fått fixa i ordning det! Det funkar kanon nu- Sen slängde jag mig i soffan och tittade lite på film med mamma och pappa! Sitter här nu och ska snart svara på ett mejl jag fått från min värdmamma!

Bara 56 dagar kvar nu!

Sweet dreams!
Love L,

Last week

Det är med blandade känslor jag påbörjar min sista vecka på denna VFU. Självklart ska det bli underbart att komma tillbaka och träffa alla underbara klasskamrater och vänner! Dock kommer jag sakna att vara på förskolan, Trivs som tusan, har jag visserligen gjort på alla mina VFU:er, Men vill ju aldrig lämna dem så! haha.

Sitter och funderar på om jag ska följa med Mamma och pappa till marieberg eller inte sen. Måste nog först fråga dem vad de hade tänkt handla! Just det - fick tillbaka pengar från Telia! Det gillar alltid! Så nu är vi helt kvitt och jag tror inte jag har någonting otalt med någon inför resan!

Försöker fixa allting innan USA också. Skulle beställa personbevis idag, och upptäckte att de inte genomfört min flyttanmälan. Säger bara att det är tur man faktiskt försöker vara ute i tid med vissa saker! Så sitter och går igenom saker som ska fixas och göras innan jag ger mig iväg - inte helt färdig!

[x]Läkarbesök
[/]Tandläkaren(Måndagen 13 Dec bokad)
[x]Personbevis
[x]DS2019(ringde CC - de skulle skickas i veckan)
[]DS160
[]Betalning av visum
[/]Ambassaden(den 3:e januari)
[/]Samla ihop 9300(7500 för tillfället)
[]Betala CC
[/]Packning(haha, sommarkläderna skulle packas undan, slängde ner de jag vill ha i en reseväska)
[]Avskedsmiddag med vänner

Inte kommit längre än så! Kommer säkert komma på någonting mer under tidens gång! Nu ska jag i vilket fall ta mig en skinkmacka och njuta av några avsnitt av någon dålig serie!

Love L,


8 weeks



MIKE POSNER - COOLER THAN ME

Äntligen utvilad, efter en lååång natts sömn! Underbart. Snart dags för att åka till jobbet. Måste ju se klart på julkalendern först bara, haha. Idag är det precis åtta veckor kvar här! Helt oförstårligt faktiskt. När "nedräkningen började" var det nästan 13 veckor. Tiden går FORT! Ändå känns det som en evighet kvar!

Aja, laater you know!
/L

Sweet day!

Sovit som ett litet barn inatt. Underbart skönt. Vaknade någon gång runt sju av att miffo trampade runt på magen och kunde inte riktigt finna sig till ro! Haha, tillslut fällde jag honom och han somnade ganska fort efter det, så även jag! Känner mig väldigt utvilad!

Övernattning med tjejerna idag då! Inte jättetaggad efter att ha hört hur de uppförde sig på träningen igår. Så vi ska gå igenom reglerna som vi har i vårat lag en gång för alla! Sen hoppas vi att det är ur världen så vi kan leka och skoja sen!

Nu ska vi åka och handla!
Love L,

Great

Har haft en galet trevlig kväll hemma hos Sofie utanför Lindesberg. Det bjöds på mat och trevligt sällskap. Även lite sällskapsspel - som i princip bara jag tyckte var roligt - efterrätt och lite samtal. Det blev även lite dansande till Wii konsolen! Haha, Sofia höll på att dö av skratt när vi alla stod där på golvet!

Är väldigt nöjd över hur jag känner mig nu! Lugn och harmoni. Är också helt slut och kommer somna som en stock i natt! Så det är nog bäst att jag vänder mig om och somnar snabbt! I morgon är en helt ny dag! Men åter igen, Tack Sofie, och alla andra som var där! Jag hade galet kul! <3

Love L,

Off to Linde!

Nu tar jag och packar ut mig i bilen och åker till Lindesberg för att fira min kära vän Sofie som blir 20 år idag! Blir bara jag och Sofia som åker, men det kommer bli otroligt kul ändå! Kvalitétstid kallas det väl? :)

Love L,


The poet you know!

Jag är allt en liten poet, 
Dock bara i hemlighet. 
För när ingen ser och ingen hör,
kan jag skapa den magi jag gör


Haha! Jag har lite roligt. Ne men har faktiskt skrivit färdigt kortet som Sofie ska få :) Försökte rimma lite fint, tänker dock inte lägga upp det här nu, ifall att hon hinner in och kanske kollar, men kan lägga in det senare om det är så att ni vill se :)

Ska hoppa in i duschen nu och fräscha till mig lite, senare bär det at till örebro och hämta upp de andra, sen vidare till Lindesberg! Ska bli så himla roligt att träffa dem andra igen! Yeah, jag tror verkligen jag behöver dethär! Så, nu har jag inte tid för er längre :P

Love L,

Friday - finally!

Happy happy birthday to the best of them all - Sofie Larsson!

Japp, idag är det äntligen Sofies 20års dag! Massor med Grattis till dig min vän! Ikväll ska jag Malin och Sofia åka dit och käka lite, mysigt! Men först är det som sagt var woork woork! Yeah, går nog ut på rasten så jag får sen fredagsfika! Det är fint! Fast å andra sidan, vill ju vara med när de har sammarbete med 1:an? Aja, får la köra sten sax påste med Amel om vad som händer!

XOXO


Christmas candy!!

Yeey, Fick sova en stund förut, noll koll på hur länge, men en stund iaf! När jag vaknade hörde jag hur mamma höll på ute i köket, så jag tog mig ut för att titta. Så det blev lite bak, dels det som hon skulle bjuda på till fredagsfikat i morgon, men också lite julgodis! Snöbollarna var jättegoda :)

I morgon är det fredag! 3:e december - alltså Sofies födelsedag! Finally, she's turning 20! Så vi ska dit på kvällen och fira henne. Ska bli riktigt trevligt! Men först blir det jobba! I morgon ska vi ha sammarbete med 1:an, det kommer bli intressant att se vad de tänkt hitta på där!

Men nu ska jag sova igen,
Katten har parkerat på min högerhöft
Bäst jag ligger still inatt!

Sweet dreams
Love L,


Bad day

Put a sock in it
Just stop running your mouth
Got my mind made up
I ain’t coming back again
No way, no way, no way, no way
Cause I’m so fed up
You got me messed up
If you hit me back up
Don't press your luck today, today
I'm blowing you away

--

Usch, har en riktigt dålig dag här faktiskt. Ingen lust med något, ingen motivation, när jag jobbade ville jag bara att jag skulle slutat(första gången) och jag önskade så innerligt att det faktiskt var någon här hemma som väntade. Som sagt, bara en usel dag. Egentligen ingen anledning alls. Bara sådär liksom.

Men fick en liten glad överaskning när jag satt här hemma och åt min matlåda - som jag förövrigt glömde ta med mig. Ett samtal från Jossan G i min klass! Var riktigt trevligt att få prata lite, även om jag inte vet ifall vi svarade på de frågorna som fanns!? Tack för det iaf, känner mig lite bättre!

Nu tänker jag se en film
Drömma mig bort en stund

/L

What's my name

I come alive in the night time
okay, away we go
only thing we have on is the radio
ooooh, let it play, say you gotta leave
but I know you wanna stay
you're just waiting on the traffic jam to finish girl
the things we could do in twenty minutes girl
say my name, say my name
wear it out, its getting hot, crack a window, air it out
I can get you through a mighty long day
soon as I go the text you gon right is gon say...

--

Nu är det time att göra sig i ordning inför jobbet, idag blir det pepparkaksbak! Mysigt. Får se hur länge vi orkar hålla på! Barnen kommer väl aldrig vilja lägga av skulle jag tro! I övrigt är det inte mycket planerat en dag som denna! Kanske åka till marieberg?

/L


Another day...

has passed by...

With the curtains drawn
And a little last night on these sheets
So how come when I reach out my finger
It feels like more than distance between us

Åkte med mamma till hallsberg och hämtade pappa förut. Åkte riktigt sakta genom Blacksta för att titta på huser i backen som alltid har en massa julbelysning, lite amerikanskt sådär! Var väldigt fint i år! För övrigt så frös vi så att vi skakade hela vägen till "sannahed centrum"! Sjukt kallt!

Gjorde i ordning lite matlådor förut. Ruskigt duktig är jag. Kände för lite gamla minnen så jag satsade på helstekt kyckling, ris och den egna speciella cyrrysåsen. Det är sjukt vad jag saknar min första lägenhet. Den var mycket mysigare, mer ett hem. Stämningen - själva lägenheten - allt. Att göra om den som man ville ha den. Det mesta nya känns så himla stelt - vittvittvitt. Säger inte att det är fel, bara inte mig.

Men för att inte sväva förlångt längs memorie lane så går vi över till någonting annat! Min underbara, lilla och extremt älskade mormor gick i Pension idag! På julafton fyller hon alltså hela 65 år! Nu är det slut på knegandet. Och jag vet vem jag ska spendera tid med de där två veckorna mellan skolans slut och min avfärd! <3

Time to sleep.
Sweet dreams!
Love L,

Var det allt?

Mötet över. Kände att jag kanske gjort boken lite för ordentligt! Också tråkigt att jag verkligen var den enda som skulle åka den 31:a som var med på mötet. Haha, aja, lär la komma till någon mer som kanske ska åka på samma plan som en annan ner! :) Vore ju trevligt att slippa sitta själv!

Nu ska jag gå ut och göra min mamma sällskap i soffan. Behöver få bara vara en sväng. Känner hur huvudet saknar kraft och ork. Följer nog med och hämtar pappa sen också! Eller ska man ut och göra isbjörnarna sällskap? det vore någonting.

/L

jävla online möte?!

skiter snart ner mig, bara jag inne i rummet!?
Nu lär de ju komma in snart. Bara två minuter kvar!

skriver när jag är färdig!

1:a dec

Idag är det första december! Det betyder att julkalendern börjar, man får öppna första luckan. Man får elda på datum ljuset och det är faktiskt tillåtet att börja nedräkningen fram till julafton! 16 dagar till skolorna går på jullov, 23 dagar till Julafton, 30 dagar till nyår, 60 dagar kvar till 22 årsdagen och... 61 dagar kvar tills man befinner sig i  the city of them all - New York. 61 dagar fyllda med massa händelser och upplevelser.

Idag har det varit stora isbjörnar utomhus, men det stoppade inte oss. Vi tog på allt vi kunde hitta och gick till pulkabacken! Lagom frusna men otroligt glada, lagom tillbaka till lunch. Så dagen har försvunnit väldigt fort. Nu ska jag göra mig lite soppa, sen blir det att vänta på mötet. Därefter tänker jag bara sova. Är seg och orkar inte bli sjuk så det är väl bäst att göra någonting åt  det!

Love L,


RSS 2.0