Right or wrong

Såhär är det - när jag var liten lärde jag mig alltid att man går på HÖGER sida på en cykelbana, och enbart på vänster sida om det är så att du befinner dig på en väg utan cykelbana, t.ex. landsvägar - för att du då ska möta trafiken så att de upptäcker dig lättare.

Förklara för mig om det är jag som lärt mig fel - eller om det är så att det där ändrades någon gång under senare delen av av 1900talet och att det innan faktiskt var så att man skulle gå på vänster sida från början. Börjar bli riktigt irriterad av att möta folk som går på VÄNSTER sida hela tiden. Det känns sjukt onaturligt för en annan!

--

I övrigt har det varit en bra dag. Gick och lussade för PRO - barnen var jätteduktiga. Som tack fick vi pepparkakor, lussebullar och festis! Jättesnällt och väldigt gott! Fått en stol över foten också, INTE SKÖNT! är lite blå. Nu sitter jag här och tänker ta mig någonting att käka, sen går jag ut i garaget och trampar lite!

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0