Too cool for... blogging?

Hallå i stugan! När skolan väl är igång så har man alla tankar på att plugga - och man glömmer lätt bort allt runt omkring. Lägg nu noga märke till att jag sa att tankarna var på pluggandet, inte att all tid bestod av pluggandet. Med det sagt kan jag ändå tillägga att vi faktiskt haft två prov sen jag skrev senast, ett lite större, och ett lite mindre. Det stora handlade om signaler(hand, ljus och ljud), termer, dialog och ordergivning(vi hittade dock ingen fråga om det i provet) och växling. Som vi pluggade dagarna innan Johanna, Carolina och jag - och mycket riktigt klev vi alla ut med ett VG från det provet. Skillnaden på stämningen i klassrummet före och efter var som att vända blad på ett papper, haha ganska häftigt ändå. Folk blev lite mer avslappnade.

Det andra provet var ganska litet och handlade om lite grundläggande ATC, d.v.s tågskyddssystemet som vi använder på svenska järnvägar. Även där kammar vi hem VG, 100% bara för att tillägga. Men lugn, om några månader kommer jag inte berätta betygen, bara att jag lyckades klara dem, nybörjarflyt såhär i början. Nu är det några veckor broms och bromsteknik, med en släng av vagn och vagnsteknik innan praktiken drar igång, och idag kom den lugnande besked om att jag fick praktik på Hector Rail här i Hallsberg. Får se hur många veckor det blir i slutänden, men skönt att veta att man ska få köra någonting iaf!!

På återseende!

RSS 2.0