Outerbanks!

Nu är båda bilarna så gott som packade - och alla springer fram och tillbaka. Själv har jag en väska med kläder, och en påse med mina kameror, ipad&ipod och mina skrivgrejer! I'm ready for vacation! Blir ett barn i varje bil - så det kan nog leda till lite lugn och ro! Hoppas ni får det bra här hemma!

I'm out of here!!
L,

Larsa och jag!!

Japp - typiskt Linda att inte kunna somna när hon egentligen skulle behöva det mer än någonsin! Efter gårnattens totala sömn med max två timmar och en halvdålig nap under dagen vore det väl kanske inga fel att få sova. Men - hopplöst fall fick mig att dra på lite Winnerbäck och sjunga mig hes i stället.

Det är väl ändå den bästa musiken man kan lyssna på när man bara vill stänga av allting och bara vara. Iaf är det så här - spellistan går på högvarv ibland. Hoppas väl kanske att den ska göra mig lite trött också, orka sitta i en bil sju timmar om man inte sovit ordentligt. Typiskt Linda... Typiskt.

L,

Life as we know it!

You had me crawling for you honey
And it never would've gone away, no
You used to shine so bright
But I watched all of it fade

So you don't have to call anymore
I won't pick up the phone
This is the last straw
There's nothing left to beg for
And you can tell me that you're sorry
But I don't believe you baby
Like I did - before

--


Egentligen har jag ingen kommentar till allt det som hände från 21:00 igår kväll till 15:00 idag... Låt oss säga att det nog var för mycket av allt helt enkelt! Men men. Idag har nog varit en av de segaste dagarna i mitt amerikanska liv - den saken är säker! Men nu är den snart slut - så jag ska väl inte klaga så mycket!

Ska packa färdigt och plocka upp lite från golvet - sen blir det soooova(förhoppningsvis några timmar extra än natten innan). I morgon bär det förhoppningsvis av runt klockan nio - moooooot semestern med familjen i NC! Trevligt trevligt. Ska bli ruskigt skönt! Bara vara och inte riktigt ha någon tid att passa och sånt. Skriva...

BTW - i morgon firar jag och min älskade ett halvår - GRATTIS PÅ OSS! Då måste vi ju snart börja räkna ner tills den dagen vi skiljer oss... Well, you'll always have a place in my heart my dear! Tiden går sjukt fort dock - ett halvår liksom?! Vad hände där? Time flies when you're busy!

Love L,

Show you wrong

Idag är det den duktiga Au Pairen som är i farten. vi åkte till poolen så att barnen fick leka av sig all den energi som de sitter inna på! Efter det bar det av hem där vi mättade magarna. Sedan drog vi igång bakandet - brownies och chocolate chip cookies från grunden! Det ni mina damer och herrar, en tumme upp borde jag väl få?

Ska ta mig en dusch nu tänkte jag, sen i eftermiddag åker vi till biblioteket och lånar lite böcker till bilresan på fredag! Och när vi är tillbaka från det så hoppas jag att både A&S finns här hemma! Ska bli trevligt men alla under samma tak igen. Efter det blir det lite äventyr med Emma - en del handling och sånt, sen kör vi all night long! Ha en br kväll Sverige!

Your L,

Well...

Vet i fan vad jag håller på med - eller jo det vet jag! Hade en plan som gick ut på att jag skulle försöka hålla mig borta från facebook och blogg tills någon efterlyste mig! Klarade tre dagar - ingen efterlysning! Well well - back to giving you all the fuuun news from my awesome life(who am I kiding?!) Really...

Whatever - det har varit en jobbvecka som vilken som helst! I morgon är det fredag och det tackar man väl aldrig nej till?! Det betyder även en kväll med "all in" hemma hos Lauren! Elin och jag har bunkrat upp ordentligt! Så lördagen kan ni ju gissa hur jag kommer spendera den! Söndagen har jag sagt för... I en bil... Mellan två barnstolar...

Men det kommer bli en bra semestervecka! Massa läsande, promenader längs stranden och kanske en del skrivande! Vore ju fint det! Sen börjar det närma sig höst och riktiga grejer! Kindergarden förberedelser och en massa annat! Ska bli skönt att komma igång med tränandet ordentligt igen! Såhär kan man ju inte se ut liksom!?

Aldrig bitter kvinna - L,

--

There was a time
I thought, that you did everything right
No lies, no wrong
Boy I, must've been outta my mind
So when I think of the time that I almost loved you
You showed your ass and I saw the real you

Thank God you blew it
Thank God I dodged the bullet
I'm so over you
So baby good lookin' out

I wanted you bad
I'm so through with that
Cause honestly you turned out to be the best thing I never had
You turned out to be the best thing I never had
And I'm gon' always be the best thing you never had
I bet it sucks to be you right now

So sad, you're hurt
Boo hoo, oh, did you expect me to care?
You don't deserve my tears
I guess that's why they ain't there
When I think that there was a time that I almost loved you
You showed your ass and baby yes I saw the real you

Thank God you blew it
Thank God I dodged the bullet
I'm so over you
Baby good lookin' out

I wanted you bad
I'm so through with that
Cause honestly you turned out to be the best thing I never had
I said, you turned out to be the best thing I never had
And I'll never be the best thing you never had
Oh baby I bet sucks to be you right now

I know you want me back
It's time to face the facts
That I'm the one that's got away
Lord knows that it would take another place, another time, another world, another life
Thank God I found the good in goodbye


Nej!

Fan vad jag är trött på detta! Det är väl förbannat dåligt! Ses i ett annat liv- jag säger upp mig !!!!
nej jag menar inte USA

Vad gör man...

Vad gör man när man inser att det är ensjälv som sätter käppar i hjulet, på grund av att man är rädd att hamna i samma sits igen. Vara tillbaka på noll, ensam och nedbruten. Vad gör man när det känns som om det gamla tar för mycket plats från det nya? Det känns som om man inte har någonstans att ta vägen...

Min lösning var ju då att flytta 700 mil och bara vända ryggen till! Lät som en jävligt bra idé i början faktiskt! Och det var de ju! Jag vet att jag inte hade utvecklats på samma sätt hemma. Fått den insynen i migsjälv och faktiskt inse att jag inte är bakgrunden till alla problem! Att man faktiskt kanske gjorde allt man kunde ibland! Ibland behöver man få lite avstånd till saker innan man kan se vad som faktiskt hände!

I vilket fall så har jag vuxit mer än jag trodde på dessa 176 dagarna på Amerikansk mark! Man lär sig också mycket om världen man hade omkring sig. Vilka som faktiskt talade sanning - och vilka som inte gjorde det! Och med bara fem dagar kvar till halvåret så kommer ju även känslorna med att man faktiskt gjort halvtid, och om inte allt för länge så är det dags att börja planera för hemresan?! Hem...

Som många kanske har förstått så är jag kanske inte fullt så exalterad över allt som har med USA att göra som alla andra 99,9% Au pairer är! Och jag kan väl säga att jag mer än väl kommer känna mig färdig med landet innan mitt flyg går hem. Och samtidigt som man vill hem och börja leva på riktigt igen. Planera för framtiden och få en riktig vardag som faktiskt tar en någonstans i livet, då är väl det kanske den största rädslan av alla...

Tillbaka till lilla Kumla/Örebro, tillbaka till skolan. Tillbaka till gamla vänner, nära och kära! Saknaden är så enorm i bland, det har även funnits tillfällen då det gör ont - även om det faktiskt är så att man låter bli att tänka på det för de mesta. Det jag är mest rädd för är att man ska ha vuxit ur det, vuxit ifrån varandra. Att träffa de nya vännerna i den gamla världen är också en skrämmande känsla - är det samma sak på hemmaplan?

Aja, ett halvår på söndag kommer firas i bilen... Då tar vi vårat pick och pack och åker ner till Outer Banks i North Carolina! Ska bli skönt att få åka iväg med familjen och ha semester och lite kvalitetstid tillsammans! Den andra halvan från New York kommer också ner vilket bara gör saken ännu bättre! Och det är väl en trygghet - vad som än händer när man kommer hem, så har man hittat en familj här borta - som accepterat en som sin familjemedlem, behandlat en som en familjemedlem, och till och med frågat om man inte fortsatt vill stanna länge om och om igen... Jag kommer alltid veta om att jag har en extra familj här borta!

Ibland springer tanken förbi lite fort, eller ganska jättefort. Att man kanske skulle stanna, bara ett halvår - slippa vargavintern. Ibland springer den bort lika fort som den kommer... Men ibland biter den sig kvar. De har uttryckt - rakt och tydligt i ord öga mot öga att de vill att jag ska stanna kvar, bo och leva med dem i ett år till! Den känslan går inte att beskriva! Och hade jag inte haft så mycket på spel hemma så hade jag nog mer än bara lekt med tanken. Men - jag vet att min utbildning är någonting för mig, och då kan jag inte bara kasta bort de åren jag redan läst.

Vet i om ni tycker inlägget var speciellt organiserat, men efter att ha försökt sova i tre timmar utan lycka var det väl lika bra att skriva av sig allting som snurrar runt innanför pannbenet! Nu är det nog ändå dags att försöka trots problemen och få lite sömn innan jobbet kallar igen!

- L,

Mina fina vänner!!



Mina små guldkorn! Saknar er! Idag går alla mina tankar till dig Malin!!
Hoppas allting går bra och hör av dig såfort du fått komma hem igen!
Den här bilden får mig att sakna er så att det gör ont <3<3

Monday morning

Yeah, nu är det måndag igen - och första jobbdagen på två veckor! Måste säga att barnen har varit väldigt snälla, mina små monster. Vi ska ta och bygga oss en koja och ha picnic i eftermiddag! Kommer nog bli mysigt :) Sov ganska bra inatt, hade världens huvudvärk men efter en huvudvärkstablett var det ur vägen och John Blund kom som planerat!

Igår efter att jag lämnat mamma på flygplatsen så la jag lite pussel - fick ihop tre delstater till! Sen åkte jag och hämtade uöpp Emma och vi åkte till malört för att jag kände för att trösthandla lite. Efter det åkte vi och hämtade Elin, snackade lite och sen blev det middag! Haha, Tror Elin hade det lite jobbigt ett tag ;) När jag väl var hemma blev det lite fix och trix och ett telefonsamtal med Adam.

På återseende världen
Love L,

Unexpected!

Idag var det hejdå dagen... Och för er som vet hur jag är så kan ni ju gissa hur det slutade! Usch busch - inge roligt! Så på vägen hem i min ensamhet med musiken så bestämde jag mig för att jag skulle köpa en fet chipspåse, och lite ananas! Med min vanliga tur så krånglade självkassan... SUCK!

Men där kom min räddning - en väldigt fin pojk som först fick hjälpa mig med den dumma maskinen, och som sedan visade sig vara väldigt trevlig! Han frågade varför jag var ledsen och så började vi prata lite... Måste nog börja åka till Giant och handla oftare!! Det gjorde dagen lite ljusare måste jag säga!

Nu ska jag plocka i ordning och städa lite , så får vi se vad som händer! Blir nog till att träffa mina tjejer en stund! Frågan är bara vad man ska göra! För varmt att sitta ute - helt klart! Men någonting ska vi väl hitta på! Men nu måste jag städa badrummet, och sen kanske lite pussel(terapi...)

Love L,

Love you mommi <3


Some new...

Klockan bara springer iväg?! Ligger här och letar lite ny musik! Har hittat en hel del bra örongodis som bedövar väldigt bra! Ska fortsätta lite till tänkte jag innan jag ger upp! haha, så får vi se hur fort jag lyssnar sönder dessa låtarna. Lyssnar kanske lite för mycket  på musik ibland...

Idag tog jag och mamma en shoppingdag! Hittade faktiskt en hel del - skoj! Jag köpte ett till Pussel som vi började på efter middagen med familjen! Det är ett USA pussel med registreringsplåtarna för varje delstat(svårt att förklara) Men för er som sett One Tree Hill så är det ungefär som den Lucas har på väggen - fast jag inte har riktiga plåtar :/

Sweet dreams!
L,

So tired...

So fucking tired of all the bullshit!

Det är väl helt sjukt hur saker kan förfölja en hela tiden?! Säger man någonting så får man väl stå för det! Inte bara erkänna när inte någon tittar på?! Ibland är det väl jävligt skönt att vara på andra sidan Atlanten! Jag menar, ingen påstår att saker är enkelt! Dags för lite förändringar kanske? O ja...

Friends...

Friends with benefits... Ja, säga vad man säga vill - men filmen var bra! Själva konceptet? No comment!

Var ut till Rehoboth idag med mamma och Adam! Var riktigt skönt att bara ligga på stranden faktiskt! Vattnet var riktigt avkylande, och vågorna var stooora! Haha, så stora att jag en gång fick tre över mig på rad - vågorna snodde mina glasögon :( Men, bättrade på brännan lite försiktigt iaf!

Sen på kvällen blev det Fro yo med Elin och Emma, sedan bio - där även andra Elin och en lite sen Adam tillkom! Som sagt! Tyckte filmen var bra! Vi hade ganska trevligt! Sen tog jag min mor med mig och åkte hem! Ska faktiskt lägga mig och försöka sova(kan inte lova) nu då jag är totalt tom i huvudet!

Sista dagen med mamma i morgon :(
- L,

Maybe, down the road,
I'll see you in a blur,
from the speed of light
you've had with her.

Don't lean back, my friend,
there's not much there
that will push you on.
Use your stride, slow,
and break it up
over time


I don't get it!

Jag fattar inte grejen? Eller blir det bara så automatiskt? Att man säger upp kontakten med alla av det motsatta könet såfort man skaffat sig en kärlek - bara sådär!? Jag säger då det... För övrigt är jag jääävligt trött på att tänka! Jag behöver semester!! Tackar någon högre makt för Outerbanks om dryga veckan!!

Hu!?

Svettsvettsvettsvettsvettsvettsvett - sittandes på en tourbus runt DC, en Subway macka och ett försök att fixa en Bäckström tröja till lillebror (stängt - why?). Sen Metro och bil hem! En fråga - är det varmt ute om solglasögonen immar igen när man kliver ur bilen? Bara tänkte, det kan väl inte vara jättenormalt?

I believe that everything happens for a reason. People change so that you can learn to let go. Things go wrong so that you appreciate them when they’re right. You believe lies so you eventually learn to trust no one but yourself, and sometimes good things fall apart so better things can fall together.

Ja hon kunde ju faktiskt inte bara vicka på rumpan, hon hade ju en hjärncell också - Marilyn Monroe

Sleeep! Rehoboth(stavning) i morgon för lite sol - jag flagar ju på ryggen!? EJ OKEJ!
Love L,

Smell smell smell!

Om ni inte redan visste det så luktar sopor något fruktansvärt! Tänk er då också över 30 grader och sopor i varenda gatuhörn - då får ni lukten som kändes på New Yorks gator under de dagarna vi varit där! Det var enbart på 7th, Broadway och Fashion som det såg hyfsat rent och fint ut! Uuusch, inge mer NYC i sommar - väntar till hösten!

Aja, i måndags åkte vi in med Z&T till DC, köpte frukost och tog oss till platsen där bussen avgick! Eftersom vi var så pass tidiga fick vi skuggplats - awesome! Så vi käkade frukost och väntade och sen åkte vi heela vägen upp till New York. Lämnade grejerna på hotellet och jag fick för mig att jag skulle ta av mig skorna för att det skavde lite(!?) O ja - på vänsterfoten hade jag fått en blåsa på nästan 2x2 cm och den högra en liten mindre! Så snabbt upp på Champion och köpa tofflor! Sen tåg vi oss upp på Times Square och vidare till Rockafeller! Top of the rock med utsikten över hela Manhattan som vi njöt av länge och bra! Avlsutade med middag på TGI och sen sööömn!

Tisdag blev sova ut dag! Var väldigt skönt. Frukost på hotellet var ju inte heller någonting att klaga över! Efter det tog vi Subway nr 1 ut till South Ferry. Fick stå i kö(sol och minst 30C) i över en timme för att komma på båter(aldrig svettigt), men tillslut kom vi iväg - Frihetsgudinnan först med lite lunch och sedan vidare till Ellis Island där vi vandrade runt ett bra tag! När klockan var fem kände vi att nu får det vara nog! Tog oss hem till hotellet och duschade och käkade sen på Applebees - muuuums!

Onsdag morgon hade vi ställt klockan för att komma ner till frukosten lite tidigare! sen småsov vi tills det var dags att checka ut - upp på stan för att hitta flipflops(JA!? Jag fick skoskav(ståra blåsor) på mina tår av tofflorna, så nya skor behövdes! Helt sjukt. Fördrev lite tid och sedan gick vi ner till till busshållsplatsen för att få en plats i skuggan! En kall bussresa, och skakis metroresa, och extremt säker körning av Emma(TACK!!!!) senare så var vi ääntligen hemma! Pratade lite med A och käkade en macka innan vi gick ner, och här är vi nu!

Sovtime - i morgon ska vi göra DC!
Love L,

Before I let you go

Boy I see you lookin’ over
You keep on looking back at what you knew
When will you come closer
Closer to the one that's good for you

Cause you're still goin’ back to that life
And I refuse to stand on the side
By sparing her from heartache
Don’t you know you end up hurting me

I see your head spinning right around
She makes you fall hard and hit the ground
When you ever gonna let her go
I see the way that she breaks you so
All I’m asking is for you please
To take control and be set free
Make the space so we can grow
Save us before I let you go

So you say this will get better
Better for you, her, or me?
Well I don’t know what to tell ya
It’s not my fault that I don’t believe

Cause you're still so stuck in that life
And I refuse to stay on this ride
Cause we’re goin’ round in circles
Aren’t you tired of never having peace

I have been waiting
For you to change this
But it has taken too long
So I can’t keep waiting
I’ve got to change this
It's hard for me to have to be so strong


Realize

Take time to realize,
That your warmth is. Crashing down on in.
Take time to realize,
That I am on your side
Didn't I, Didn't I tell you.

But I can't spell it out for you,
No it's never gonna be that simple
No I cant spell it out for you

If you just realize what I just realized,
Then we'd be perfect for each other
And will never find another
Just realize what I just realized
We'd never have to wonder if
We missed out on each other now.

Take time to realize
Oh-oh I'm on your side
Didn't I, didn't I tell you.
Take time to realize
This all can pass you by

But I can't spell it out for you,
No its never gonna be that simple
No I can't spell it out for you

What means the most...

The other day when someone asked me
"are you living your dream?"
I didn't know what to say,
I honestly had to think.
I try to be so many places at the same time
Every day a million things cluttering up my mind.
Another feather falling off my wings
I climb so high it gets hard to breathe
forget to remember, what I really need.


--

Jag vet inte vad man ska säga!
Tro inte att jag tänker stanna kvar och vänta
På att du känner dig ensam igen
Det är inte okej att bara vända andra sidan till
För att det passade dig just då!

Yeah... Right

JAg är en blödig person! O ja! Men jag ser inget fel i det! Det krävs inte mycket för att mina tårar ska börja rinna(känslomässigt sett) och jag har väldigt väldigt nära till glädjetårar! Men det är ju fan så mycket bättre än att ha ett stoneface! Och när det här året är över kommer jag väl gråta i veckor av både lycka och sorg!

Gick på bio med min mamma ikväll! Var sjuuukt skönt att bara kunna stänga av och sitta i mörkret! Såg iaf slutet av Harry Potter så jag också fick se den! Och nu har vi packat! Känns ganska skönt att åka iväg i morgon igen! Va inte som jag trodde att komma hem! Ah, orkar inte prata om det! Ska njuta av NY och sen tänka "Bara 10 dagar kvar sen bort igen"!

Ha ett bra liv! Inte på humör idag!

Uppdateringen kommer vara riktigt dålig de närmsta dagarna - så ni vet!


Come on!

Nu får väl USA ändå ta och vinna det här?! Hur kunde mna bjuda Japan på det där målet?! Orka. Har varit nere DT och visat mamma lite där och berättat om saker och ting. Såg en gatuupträdare som faktiskt var väldigt rolig! Tog även en sväng in och gick runt på Navy. Sen blev det VARMT så vi bestämde oss för att åka hem och käka lite.

Ikväll ska vi ta det lugnt eftersom det bär av emot New York i morgon. Så vi har bestämt oss för att gå på bio! Blev Harry Potter! Måste ju se hur det går! Dock råkade jag läsa Emmas blogg(argh) så jag vet ju slutet?! Men, vill se den ändå. Måste ju se hur det går till! Sen blir det tidigt i säng! Åker med Z&T in till stan i morgon och käkar frukost där! kanske hinner se någonting också! Hinner ju iaf med att visa Svenska Ambassaden för henne!

Hoppas ni har det bra i regnet!
- L,

Ärlighet, Respekt, Kärlek

Jag visste var du varit
var du en gång kom ifrån
Och en gång var din historia också min

Som musik man bara hör
när man kan tala samma språk
När man delar alla hemligheter
Stora som små

Och jag stal något du ändå ville ge mig
Försökte älska det jag tog
Men ärligheten, respekten, kärleken bara dog

Och jag stal något du var beredd att ge mig
Du förlät mig, jag kunde inte se dig
i ögonen, förlåt älskling
jag gör det snart igen

Jag vet var du tar vägen
när du är ensam i din säng
Och vi återvänder om och om igen

Som en bok man bara skriver
när man har slösat varje ord
Om meningslösa självklarheter, meningslösa, meningslösa


Sigh...

Idag visade jag mamma hur min värld ser ut! Så vi började dagen på mallet där vi gick runt en sväng. Handlade en ny klocka(?!) den åttonde i ledet faktiskt! Kollade runt lite och hittade en del saker som vi nog ska handla senare! Sen åkte vi till Target så jag kunde introducera henna till Fro yo! Tror nog att det gick hem!

Senare på kvällen blev det käk på Cheesecake Factory med Elin och Emma! Vad väldigt trevlig och vi skrattade en hel del! Efter 2.5 timmar där åkte vi till Harbour Center och pratade lite till! Stannade en sväng hos Adam på vägen hem där vi även träffade andra Elin och Adams värdföräldrar! Alltid lika trevlig!

Så, efter en heldag känns det bra att mamma fått sett och träffa nästan allt/alla!
Då har jag ju någonting att skylla på varför jag är så konstig också!

Love L,


Lördag!

Och jag är inte på bra humör! Eller jo, men jag har förbannat ont! Fick blöta ner min handduk och lägga på ryggen i natt men när jag vaknade var den torr... Jag tror det blir en sväng till Target idag och köpa både aftersun och sunblock! Kan behövas sen när vi har en hel vecka i NC med bara en massa solande och badande! Bara två veckor kvar till det!

Ligger i sängen och väntar på att mamma ska vakna, blir som sagt en lugn och skön dag idag. Åka till Mallet och shoppa lite - hoppas på att vi hittar någonting snyggt! Sen blir det middag på bästaste Cheesecake factory med Emma och Elin! Hinna klämma in target någonstans också. Men det kommer bli bra bra!

L,

"Home sweet home"

Borta bra men hemma bäst - inte hemma hemma men hemma för nu! Var riktigt skönt att komma tillbaka hem faktiskt! Mitt lilla monster ville inte riktigt låta mig vara - det är kärlek det! Varit en vecka fylld med en massa upplevelser och självklart har det varit helt underbart att umgås med min kära moder! Idag har vi dock varit lika slagna båda två, så det var skönt med en slappardag!

Tänkte väl ändå att jag kunde ge er en snabböverblick på vad vi gjort i veckan!
Lördag: Flyg till Miami, strandhäng = brända! Käka ute och ta någon drink
Söndag: Hämta bilen(grå ford/mustang) Åka till Orlando. Hitta hotel(Wyndham) Sjukt bra. Käk på TGIF
Måndag: Disney World(Hollywood) Sol, svett, karuseller. Lite poolhäng. Disney DT och käk
Tisdag: Universal Studios Orlando, Mera sol, svett och Karuseller. Lite regn också. Applebees på kvällen(gott)
Onsdag: Bilen tillbaka till Miami Beach(mamma körde lite också) Stranden en snabbis, käk och sooova!
Torsdag: SOVMORGON! Heldag på stranden = lindas baklår gör ont! Mat på samma ställe som dagen innan!
Fredag: Packa ihop - taxi till flygplatsen = HEM! Slapp och middag med familjen. En helkväll på altanen!

Ser fram emot en LUGN helg! I morgon blir det lite deg och hänga på Mallet, och sen middag på kvällen med tjejerna och Mamma(Adam sviker?!) På söndag sen blir det att utforska DT Annapolis lite, kanske kvällpicnic nere i Sandy Point? Någon som är sugen? Lite frukt och någon sallad - vore inga fel!

Vad händer i sverige människor? Här ska det sovas!
Love L,

Bye bye...

... For this time! But I can promise that I'll see you again Miami!

När vi vaknade idag regnade det ute = välförtjänt slappande i sängen. Vid elva blev det fint igen och då gick vi ut la oss i solen! Bränna bränna bränna! Var riktigt skönt med en slappisdag faktiskt. Låg kvar nere på stranden till halv sju tror jag, sen fick vi nog och gick upp till hotellet!

i morgon bär det av hem igen! Ska faktiskt bli skönt. Sova i min egen säng med mitt riktiga och otroligt sköna tjocka täcke! Äta riktigt lagad mat på dagarna(dregel) haha, ne så illa är det väl inte. Men det är alltid skönt att vara hemma! I helgen blir det nog lite shopping och bara hänga dt i Annapolis!

Allt för idag - jag vill sova nu!
Love L,

Back on track

Back in Miami! Känns ganska bra. Gick ner till stranden och jobbade lite på brännan - det börjar ta sig nu va! Blir en heldag i morgon! Yeey! Ligger och slappar lite på sängen nu innan det är dags att ge sig ut för att få något käk! På fredag bär det av hem! Blandade känslor - skönt att komma hem, men tråkigt att lämna Florida

Kanske ger er ett inlägg i natt - fortfarande problem att sova..
Love L,

Orlando baby!!

Ojjojoj vilka dagar! Det har varit så sjukt varmt dessa två dagarna som har spenderats på Disney Hollywood studios och Universal Studios! Men trots värmen och all svett den inbringat så är vi nöjda(annat är det om ni frågar våra fötter - flipflop) nu ska vi till rummet och njuta lite. I morgon går färden tillbaka till Miami och där ska vi bara slappa!

Detta är ju faktiskt min semester! Och Miami innebär återigen internet på rummet = bättre uppdatering! Hoppas du blir glad mormor. Kan ju passa på att upplysa mina amerikanska vänner om att min mobil är död - fick med laddaren till den svenska men inte amerikanska! Linda i ett nötskal! Men som det ser ut blir det middag ute på fredag - är det okej?

With love your L,

Miami!

Första dagen i Miami har varit bra bra bra! Först när vi kom var det lite småregn - så vi tog oss ut och käkade lite lunch och gick sen tillbaka till hotellrummet. När vi sen såg att solen tittade fram tog vi på oss bikinin och gick ner till stranden. Somnade visst en stund och jag har nog bara en sak att säga - "hallå bränna"! Gick även förbi Love and Hate tattoo - såg ingen kändis när jag var där :( när vi vandrade tillbaka såg vi dock Chris N, men jag orkade inte ta mig över dit igen(?!). Tänkte att jag kan spara det eftersom vi gillar Miami så mycket så att vi bestämt oss att komma tillbaka redan på onsdag och spendera resten av tiden här tills flyget på fredag går!

Ta det chill Sverige!
Love L,

Visiting Amerika!

Yeah, då var man här då! Mottagen av Linda på flygplatsen efter en lite traumatisk landning. Vi fick avbryta första landningsförsöket eftersom det var storm i Baltimore, cirklade över staden i 30 minuter till innan ett nytt, nu lyckat försök gjordes.

Första dagen spenderades med Linda på jobbet. Vi åkte till stranden, lekte och badade i havet. Sedan käkade vi lunch och efter att barnen sovit lekte vi på gården. På kvällen åt vi middag med familjen, fantastiskt trevliga, inanna vi drog oss tillbaka eftersom vi åker till flygplatsen om några minuter.

Ha det bra Sverige!

Packing my bag!

Färdig packad och klar! I morgon kör Shane iväg oss till BWI där vi tar flyget 08:45 till - MIAMI BITCH! ;) Eller Miami Beach kanske man ska säga! Om nu min storebror skulle läsa det här kan jag säga att vårat hotel ligger 3(!) minuter från Love and Hate tattoo studio(the one from Miami Ink for you who doesn't know)! Hoppas på att få se någon av dem!

Men - idag då! Varit en väldigt bra dag! Barnen var faktiskt som små änglar - mer besök tack?! Sen på kvällen blev det lite good mat och trevligt sällskap! Lite efterrätt också! Var verkligen en super trevlig middag och det är så superroligt att mamma är här och får se min värld, och de bra människorna som finns här! 

Men nu är det väl egentligen dags att sova. Ska upp alldeles för tidigt i morgon - inte okej på en ledig lördag?! Men innan jag drar mig tänkte jag bara varna för dålig uppdatering(med speciell omtanke till dig Mormor - om du blir orolig har jag min svenska mobil med mig) Tar inte med mig datorn men kanske kommer någonting från Ipoden!

Sweet dreams
L,

Fredag!!

Och ni ska bara veta vad jag tjockar! Mamma hade ju med sig turkisk pebber, winegum och lakritsklubbor! *dregeldregel* Läser en "Hänt extra" också för att hänga med i fjollvärlden! Haha. Helt underbart! Ikväll blir det middag med familjen och i morgon - Miami bitch! Love it. Så glad att jag faktiskt kunde sova i natt(de du Susanna)

Ska nog ta mig en dusch, saltvattnet är fortfarande "all over me"
L,

Finally!

MAMMA ÄR HÄR!!!! Hon ligger på golvet och ska skicka lite sms hem till Sverige - trött som få. Men det är okej. Klockan är ju 04:17 i sverige så hon har varit vaken väldigt länge! Försökte hålla tillbaka tårarna när jag såg henne komma ut genom dörrarna på flygplatsen men insåg snabbt att det inte gick! Usch vilken underbar känsla att hon är här! Sorry Sverige men jag tänker inte låta henne komma tillbaka! Hon är min <3<3

Nu ska vi sova. Jobb i morgon igen!
L,

Countdown!

Tänk att nedräkningen började på 100 och nu är vi nere i noll! I morgon när jag slutat åker jag och hämtar min mammi på flygplatsen! Ska bli helt underbart! Kunna visa henne min värld - inte bara berätta henne. Så idag har jag städat och fixat här som en tok nu under kvällen! Bra jobbat Linda! Njutit lite av att Sverige spöade USA i tjejfotbollen också!

Ringde även min mormor idag! Tror nog att hon blev glad - det blev iaf jag <3
L,


Heavenly!

Hade en sjukt bra middag med familjen idag! Antingen så var den bara sjukt bra eller så var det bara sjukt länge sen som vi åt tillsammans? Spelar egentligen ingen roll - det är bara en av många middagar med familjen som får mig att känna mig som hemma här! Pratade om allt möjligt med A&S idag. Och så började vi snacka lite om Outerbanks(NC) och när vi ska åka dit! Kan inte annat än att LÄNGTA dit som en tok! Tänk er en vecka utan klocka - bara bada, sola, äta och umgås!

Kvällen nu spenderades med min alldeles egna lilla karatekid - har ni träffat henne? Haha. Blev lite Fro yo(mango sorbet!!!) och targetvandring. Min fråga är ju finns det någon som någonsin gått in på Target utan att handla någonting? Och om det finns någon där ute kan ni förklara för mig hur det går till så jag kan lära mig?

Nu ska jag börja skriva brev... Och sova!
Puss L,



Karate kid herself liksom!

Dååligt!

Ber tusen gånger om ursäkt för den bristande uppdateringen en gång till! Men det har varit en hel helg fullbokad med både det ena och det andra! I fredags åkte jag och Emma till Baltimore för att hämta upp Susanna på busshållsplatsen. Sen åkte vi vidare till Flygplatsen för att hämta upp Johanna! Den kvällen blev det tacopaj och lite alkohol hemma hos mig! Väldigt lungt och fint dock.

På lördagen var det dags att åka till Six flags - och efter lite krånglande med Adams biljett kom vi äntligen iväg! Blev en sjukt bra dag faktiskt! Lång bra solig och varm dag! Gjorde både tivolisidan och badlandet! Go us! Efter det åkte vi hem och bytte bikini och till Emma - blev tacos idag igen! Haha. Sen gjorde vi i ordning lite drinkar och hoppade i poolen! Vi bada och simmade och tävlade och drack och hade allmänt roooligt liksom! Sen gick vi in och lyssnade på lite musik. Några människor somnade, jag och Emma däremot började dansa och sjunga! Sen blev det nattbad och mera drinkar innan det någon gång efter fyra blev dags att gå och lägga sig!

Söndagen blev en slapp dag. Susanna och jag gjorde pannkakor till brunch - sen åkte vi och hämtade Elin och hennes föräldrar och körde hem dem. Stannade på mallet en sväng och handlade lite och sen åkte vi hem. Blev filmmys med brudarna! Disneyfilmer kan inte bli dåliga - det är bevisat! Haha. Roligt hade vi iaf!

Måndagen blev även den händelserik! Åkte in till DC för att se på paraden - nog för att det var häftigt men ja, kändes väl som om poolen hade lockat mer! Det var snuskigt varmt, paraden varade två timmar - och stensmak i röven fick man också! Sen gick vi till monumentet och låg där helt utslagna ett tag. Bestämde oss för att gå till metron och åka ut till Ritz Carlton hotel där vi skulle få rundvandring av Susannas kusin! Gick in på starbucks för att låna toalett - och det vad väl underfär här jag slutade sura för att det var så svettigt! Blev till och med på så bra humör att jag testade en frappachino... Smakade för mycket kaffe alltså... Eller hur Emma?

Kom iaf fram till hotellet och GUD vad mallplacerad man kände sig. Svettig och klädd i sverigeshorts, en oversize tröja och en amerikans bandana på skallen - på det finaste hotellet i DC? *applåder* Men, vi fick se Presidentsviten(bara 6000$/natt) en massa annat lyxigt och the ballroom(BARA 67000$/kväll). Ne vi ville inte alls ha lite pengar just då! Men, var riktigt roligt att få se! Sen tipsade han oss om en trevlig restaurant där vi gick och käkade!

Efter det blev det att försöka ta sig tillbaka till Monumentet! Låg ner och sjöng och pratade om lite djupa samtal och annat dylikt. Sen drog raketerna igång! Jag finner verkligen inga ord! Milleniumraketerna - slå er i väggen! Det var över 10 minuter med de häftigaste raketerna jag någonsin sett! Och "the final!" var helt sjukt! Var lätt värt alla svetttårar som runnit den dagen! På vägen hem vandrade vi ända till Metrocenter då Federal Triangle vad totalstängs - tur hade vi också för vi var bland de sista som blev nersläppta innan Metrocenter också stängde igen!

Och nu idag lät jag Susanna sova lite extra medan jag gick upp och började jobba. Sen hämtade vi upp Adam och åkte för att spela minigolf! Åkte till Ikea för att äta och lämna Susanna på bussen! Åkte hem och la mina barn i säng och själv KUNDE JAG INTE SOMNA?! Jag som inte fått sova middag sen i fredags... inte bra! Men hade en trevlig dag iaf och har haft en superhelg! Inte konstigt när man känner världens bästa Susanna! <3


Det där var väl kanske en av de längsta uppdateringarna jag haft - men vill man veta vad som händer måste man läsa. Ska försöka få till en bildbomb i morgon! Både här och i mitt album! Men idag ska jag underhålla Emma lite som ville njuta av mitt sällskap, och i morgon ska jag spendera tid med Elin pelin - hennes föräldrar har precis varit här i två veckor och åker i morgon, min mamma kommer på Torsdag och stannar i 17 dagar! Har blivit lite tid men vi vet allt vart vi har varandra!

Peace out - L,



Är man i Amerikat så är man ju!

4th of July!

Har inte tid att skriva - måste sova! Men jag måste bara säga:
DRA ÅT HELVETET VILKA FYVERKERIER!
Ni kan inte påstå att ni firat en Nationaldag på riktigt innan ni testat dethär!
Grym känsla i kroppen var det!

L,

Om sanningen ska fram...

... så vet jag inte om det verkligen är värt det i slutänden?

Sorry för den bristande uppdateringen! Igår drog Emma, Johanna, Susanna, Adam och jag iväg till Six Flags! Hade en riktigt bra dag måste jag få säga! Mycket sol, vatten och ännu mer skratt! Blev hem och bara byta om sen fortsatte vi kvällen hos Emma med Tacos, Strawberry Daquri, Margaritas, poolbadande, undervattensfotografering, samtal, musiklyssnande, körsång, dans och ännumer poolbad! Blev väl kanske lite för sent i säng(läs soffa) och upp alldeles för tidigt! Eller efter för lite sömn?

Så idag har varit en seg dag! Susanna och jag gjorde lite svenska pannkakor, färgade hennes ögonfransar, hämtade Elin och hennes föräldrar, åkte till Mallet, handlade lite mat och skit på safeway, käkade, fick besök av Emma och Johanna. Pratade(läs flumade) lite och såg på film! En väldigt mysig kväll! Sen åkte Susanna och jag för att tanka, och i brist på saker att göra bestämde vi oss för att köra Bay Bridge tur och retur! Trevligt.

Nu ska här sovas. 4th of July i morgon! DC all day long!
Your L,

Mamma kommer på torsdag - helt allvarligt?! <3

Company!

Yeeey! Sitter runt vårat vardagsrumsmatbord tillsammans med Susanna, Emma och Johanna! Det blev lite strawberry Daquari, Smirnoff Ice och Tacopaj! Mumma. Har även varit en hel del roliga samtalsämnen och även en snabbvisit från halvpåverkade kvinnor! Men vad gör det om hundra år?

I morgon blir det sixflags för hela slanten! AWESOME! Både nöjesparken och vattenlandet! Ska bli ruskigt roligt! Sen på kvällen nalkas det Pool"party" och lite matfix! Kommer bli en väldigt bra dag! Känns skönt att bara kunna vara lite liksom! Vet inte riktigt vad jag ska skriva - tror det blev lite mycket ikväll tror jag!

L,

New!

Ny header! Samma gamla stil, ny bild och ny text!
Jag måste söka lite insperation till någonting nytt!
Men denna duger väl tills vidare! Gillar den blåa färgen!

-

And when your friends doesn't care about you anymore?

Pretend you're fine without them!
pretend, act, pretend, act, pretend, act - keep it together!

Lonely soul...

Tystnaden... Ibland kan man verkligen underskatta hur tillfredsställande den kan vara. När det bara är du, dina tankar och tystnaden. Man får mer insikt i saker och ting - lite större perspektiv. Man behöver absolut ingen annan än sig själv för att vara hel! Det är någonting vi glömmer alldeles för lätt!

Istället för att försöka uppskatta det man har, vara bekväm i sig själv så försöker vi hela tiden definiera oss i någon annan. Någon som i våra ögon är "lite bättre än oss". Man ska vara glad över att man är så lyckligt lottad - jo förvisso. Men borde inte den personen vara lika lyckligt lottad över att ha dig? Är inte det en tvåvägskänsla?

Måste man inte vara tillfreds i sig själv för att kunna öppna sig till fullo för någon annan? Måste man inte kunna stå på egna ben innan man låter någon annan dela på den vikten? Kärlek är underbar, men det är ingenting som man ska gömma sig bakom! Man ska kunna njuta av den. Må bra av den - utan att känna press!

That's what I belive - L,

Climb up over the top.
Survey the state of the soul.
You've got to find out for yourself whether or not you're truly trying.
Why not give it a shot?
Shake it. Take control and inevitably wind up
Find out for yourself all the strengths you have inside of you.