Hjärnkontoret...

 
"... Livet är meningslöst - vem bryr sig? Natten är vacker, du är som natten. Jag är en vinnare igen..."
 
Ligger i sängen, och kan fortfarande inte sova, fastän jag la mig för över två timmar sen. Typical me? Yeah, I guess so. Men, har lyssnat på den här låten sen jag fick den utav Anna tidigare under kvällen, älskar texten, och det fick sin förklaring när jag läste att Jocke B varit med och skrivit den.
 
Faktum är dock att jag måste få besök av John Blund snart dock - för i morgon ska jag till Kumla på möte, som förhoppningsvis kommer resultera i goda besked! Håll en tumme för mig i morgon. Går det bra så lovar jag att ni kommer få veta vad det handlar om.
 
 
Love L,

Going up!

Ibland undrar jag vad jag tänkte på när jag valde att plocka ur staven ur armen... Haha, ja jag har ju iaf inte lika ont i magen som jag brukade ha förr om åren, men mitt humör var ju i botten i slutet av förra veckan, och jag känner smärta på ställen jag aldrig gjort innan, som t.ex. ryggen... Men, that's the price you have to pay for being a woman - right?
 
Haft en ganska bra dag i övrigt - trots att jag har ont över allt just nu. Hade en bra dag på jobbet, och barnen var väldigt snälla. När jag slutat gick jag ner till mamma i slöjdsalen och hjälpte henne lite. Sen blev det hem för att byta om och hämta Anna. Åkte till Karslund och tog en trevlig promenad i spåret. Kvällen bjöd sen på lite städning och soffhäng framför "Svenska Hollywood Fruar" innan jag packade ihop och la mig här.
 
I morgon är det onsdag, och skola :( Så blir morgonpromenad tidigt och efter skolan ska här tvättas för allt jag äger och har! Massor med tvätt som måste bli färdigt. Sen blir det lite kvällsmys med Sofia, och kanske Lollo - gamla gymnasieflammor! Ska bli trevligt trevligt! Får se om Pappa hinner förbi och hjälpa mig med tavlan - bara sådär tre månader senare - but who is counting?
 
Love L,
 
“Remember: the time you feel lonely is the time you most need to be by yourself. Life's cruelest irony.”
 
 

I love my job!

Blev så full i skratt idag när vi läste en bok och det stod att någon fått ett nytt videoband - och alla såg ut som frågetecken. Dagens ungdom vet inte hur ett videoband ser ut, så jag gick och hämtade ett för att visa. De skrattade åt mig och sa att det var synd om mig som inte haft DVD när jag var liten. Söta saker!
 
Det är väl en fantastisk känsla att komma hem från jobbet och känna i hela kroppen hur lycklig man är. Klart det är jobbigt ibland, intensivt påfrestande och prövande - men de tillfällena är så få att man knappt tänker på dem. Mina fina barn som visar så mycket kärlek, och alla vuxna som jag trivs med och som alltid är trevliga att umgås och jobba med.
 
Dags att sova - väntas mer jobb i  morgon! :)
Love L,
 
 

To little to late...

Klockan är kvart över tre en lördag, och jag har precis kommit hem - nykter. Men jag har haft en helt okej kväll med en del tv-spelande, trevliga människor och god mat. You just got to love my name - träffade en människa som jag träffat några gånger i ett annat liv, och när jag presenterade mig så sa hon "Linda Bertilsson - från Kumla..." Yeah, that's me.
 
--
 
Haft några halvdåliga dagar under veckan, mycket som pågår och otroligt många olika tankar som cirkulerar fram och tillbaka. Jag vill så gärna prata om det med folk, vara ärlig - men med tanke på hur mycket ärligheten förändrat mitt liv de senaste veckorna så tror jag att jag hoppar det. Saker uppförstoras och misstolkas och kvar blir någonting som inte ens har en egen benämning. Den stora elefanten i rummet som man inte får prata om.
 
Jag tycker om att vara omtyckt - de vet jag. Att vara speciell, vara den som folk vänder sig till, att kunna hjälpa andra när de behöver det. Jag vill betyda någonting speciellt för människor, det är sånt som får mig att må bra. För hur säker jag än kan verka utåt, så är jag en ganska osäker människa på insidan ibland. And when that person get's thru I don't know what to do with myself.
 
Love L,
 
“I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes,
I am out of control and at times hard to handle.
But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.”

Miffo <3

Fina lilla Miffo!
 
Fick hemska besked under kvällen, våran lilla älskling fick hjälp att somna in idag. Troligen blev han påkörd av en bil, men släpade sig ändå hem den lilla krigaren. Älskade lilla katt <3

Dagens citat

"Today you are You, that is truer than true. There is no one alive who is Youer than You..."
 
Blev ganska tankspridd när jag ramlade över detta citatet tidigare idag.
Tycket faktiskt att det är väldigt vackert.

Echo of me

Detta kan nog vara den mest oproduktiva söndagen som jag har spenderat i min egen lägenhet so far... Men för att säga sanningen så tror jag att det var precis vad jag behövde. Vaknade efter 11.00 och har egentligen inte gjort speciellt mycket förutom att ligga i sängen. Tittat på film, lyssnat på musik, pratat lite i telefon och bara varit. Hunnit med en hel del tänkande - så pass mycket att jag för tillfället är så äckligt trött på mig själv.
 
Så jag tänkte väl att jag skulle ge mig ut på en promenad snart, bara håret torkar efter dagens bästa händelse - den dagliga duschen! Ska väl även fundera på vad man kan koka ihop lite senare så man får någon mat i magen... Så där har ni min söndag - en otroligt händelserik saga!
 
Love L, - and you can't tell me what was ever really special about me all this time...?

Opposites attract

Beautiful Wednesday, and I am laying in bed half sick - half bored out of my mind. What to do what to do? Did some laundry earlier, cleaned the bathroom and made some chilli for lunch. Need to go and get some stuff at the store later, cause tomorrow the girls are coming over on a breakfast! That will be nice!
 
Has been a calm and nice week so far, had school on Monday and had lunch with the girls, took a evening walk and then sleept in Kumla. Yesterday I had work during the morning, a lot of free time and the evening was spended like a Tuesday evening is supposed to be - wine, "Svenska Hollywood fruar" and the best company!
 
Well - I think my kitchen is ready to get cleaned now!
 
Love L, - Maybe I'm that kind of person you can't be with, but don't wanna be without...
 

Hockey and a little bit of Heaven...

Okej - dagens stora fråga är varför jag alltid placerar mig i situationer där jag i slutänden alltid måste be om ursäkt... En kan ju tycka att man borde lära av sina misstag, men uppenbarligen är jag ett bevis på att det inte alls är särskilt sant. Men de sägs också att ärlighet varar längst, så vi får väl hålla hårt i den klyschan!
 
Åkte upp till Gävle idag med Lillebror, Anton och Linus. Väldigt trevlig resa, massa gott att dricka, nostalgi musik i omgångar och det bästa av allt - mina trevliga pojkar! Rarare karlar får ni leta efter flickor! Matchen slutade iaf med vinst för Brynäs över Djurgården, men hockey är alltid hockey - så jag var nöjd ändå!
 
Sen bar det av hem till Örebro så jag kunde träffa alla trevliga damer. Med lite för mycket alkohol i kroppen, Elin i telefon och på cykeln lyckades jag iag ta mig upp på stan medan de andra tog en taxi. Tillbringade kvällen på Nivå och den slutade med att jag sprang på en massa människor "from the past" innan jag lämnade av Anna hemma och fortsatte färden hem till min kalla lägenhet.
 
Tog mig en dusch innan jag kröp ner och nu tänkte jag läta John Blund ta över för en stund!
Love L,

Aunt Linda

Glädjen är total - i natt blev jag faster till världens finaste prins. Som vi alla har längtat efter detta lilla mirakel. Ganska häftig känsla, nu har vi en liten knoddis i familjen. Alla tankar och all kärlek till de underbara och lyckliga föräldrarna Tobbe och Ansi!
 
Igår var det för övrigt Pride Örebro. Drog ner på torget med alla de fina damerna och stod en stund, sen gick vi på en liten förfest innan vi gick ner till Stadsparken och tittade på konserten. Får tacka damerna för en trevlig kväll som slutade med att jag låg hemma i fosterställning med en obeskrivlig smärta i magen. Men efter 8 timmars underbar sömn så har den släppt lite, och jag tror jag ska försöka mig på att äta lite.
 
Ikväll blir det HOCKEY i Gävle med bästa lillebror och några andra gossar, efter det återvänder vi till Örebro för att spendera kvällen med damerna och troligen sluta på "Heaven" på Nivå. Får se om allting går som planerat! Kommer iaf bli en sjukt rolig dag! Måste ju få fira lite och njuta av de bra dagarna i livet!
 
Love L, - I don't know how to tell you this...
 

RSS 2.0