Going tewnty..

Det är bara tre dagar kvar, det är onsdag, torsdag, PANG! På fredag blir jag 20 år gammal. Gammal var ordet, Varför känns det som att när man  blir 20 så växer man upp för gott? nu blir jag vuxen! Egentligen är jag ju så ung jag kan bli? jag har hela livet framför mig. Jag ska fortfarande ut och resa, skaffa familj, hus jobb bil! Fast det är väl bra att man inte går och tror att man är evigt ung heller. Då kanske man vaknar 35 år och fortfarande lever singellivet.

Jag kan inte rå för att jag tänker tillbaka på tidigare födelsedagar, när man va mindre. Kauka och ajg brukade ha disco tillsammans! och när man kom upp på högstadiet, ja då var det middag med tjejerna. 13, det var väl första milstolpen! hallå, man vart tonåring! efter det fjortis! Wihu! sen 15. Det var ganska ballt, inte nog med att man fick köra moppe, hej jag är byxmyndig också! sen kom både 16 och 17 utan några större tillföringar. Okej då, övningsköra vid 16, men det var ingen big deal. Sen small det, 18 år gammal, körkort och krogen here I come! ojoj, den dagen hade man drömt om som liten. Sen blev man 19, det var väl en jävla onödig ålder! vad finns den till liksom?

Och nu står jag här, räknar ner till min tjugoårsdag. Jag ska bli vuxen, gå på systemet med alla vuxna. ändå känns det som om jag är ganska liten. Jag har inget fast jobb, jag bor fortfarande med mamma och pappa, och jag lagar på tok
för lite mat. Mackor, eller flingor brukar bli bra, det går ju fort. Nee, kanske inte är så vuxen ändå.


Jag önskar att jag bara kunde få iväg ett brev.
Karl-Erik Elroj Eriksson,
Min riktiga farfar, om man ser till blodsband,
i mina ögon, inget annat än en stor skit!

RSS 2.0