Me, my phone and I

Ibland funderar jag på vad man gjorde innan man hade en telefon - helt allvarligt. Det är iaf en av de bästa och sämsta uppfinningarna på en och samma gång. Har spenderat större delen utav min kväll i telefon med diverse fina människor och bara snackat lite. Det är fantastiskt hur enkelt det är att hålla kontakten med människor som befinner sig för långt bort. Sen att mobilen är beroendeframkallande, och att man inte riktigt kan låta den vara om den finns i närheten är bara början på allt det negativa den fört med. Allting är relativt...
 
Love L,

As if you were better than me...

Söderköping igår var trevligt, och mättande. Stannade en stund i Kumla för att skåda mina föräldrar när de tapetserade om i vardagsrummet. Efter det blev det en lång promenad med bra sällskap i telefonen, och kvällen avslutades i en soffa med en fin människa och Hollywood fruarna på tv:n.

Just nu ligger jag i sängen och lyssnar på lite musik och tänker - fan vad produktivt va? Men ibland måste man väl få göra så också. Tankspriddare människa får du nog leta efter i dagsläget, därför känns det otroligt underbart att jobbet drar igång på Fredag. Tallängen och alla underbara människor som jag inte träffat sen i Maj är först ut!

Kanske borde ta tag i mitt sorgliga jag för dagen och göra någonting vettigt - typ diska, eller städa lite kanske? Äh, tar en filt och slänger mig i gräset i stället! Duktig kan jag väl vara en annan dag? Sol, en bra bok och den senaste spellistan på spotify i några timmar nu då!

Love L, - be careful with what you wish for...


Till huvudstaden och tillbaka...

Så många mil på så få dagar! :) Idag bar det av emot våran Huvudstad, som faktiskt gjorde ett stort intryck på mig idag. Har alltid haft lite förutfattade meningar om Stockholm, men jag är inte den som är den - jag blir gärna motbevisad. Idag var väl en bra början då jag träffade några riktigt trevliga människor.
 
I morgon ska jag åka med några fina ut till Söderköping där glass ska avnjutas på Smultronstället! Känns inte alls helt tokigt måste jag säga! Är ganska roligt att åka runt och se sig omkring i världen(Sverige). Fast det känns i kroppen att man kanske är lite halvsliten efter alla timmar i bil!
 
Jag skulle verkligen vilja skriva någonting riktigt bra just nu, men jag känner väl kanske att jag inte alls har speciellt mycket att komma med... Kanske borde gå ut och skaffa mig lite problem - eller nej, det var nog en av mina sämsta idéer någonsin. Har ett ganska mysigt liv just nu, vore väl trevligt om det kunde fortsätta så ett tag till
 
Love L, - be happy girl, we all know you deserved it!

Han, hon, den, det

Har haft en hel stormvind pågående innanför mitt skallben den senaste tiden, men någonting jag funderat och blivit irriterad på och även otroligt överaskad över den senaste tiden är alla dessa stämplar och titlar som folk ger/får/har ute i vårat så kallade moderna samhälle. Känns ganska onödigt att folk ska behöva dölja eller må dåligt över den de är i rädsla för vad folk kommer säga eller hur de kommer reagera. Vi är olika, gillar olika, beter oss olika - kan det inte bara få vara så? Det är klart det är roligt att tisseltassa lite när man får reda på en nyhet, men gränsen mellan ett oskyldigt tisseltassel och rent skitsnack är hårfin och man bör akta sig för den.

Nog om det för tillfället, och istället tänker jag ifrågasätta migsjälv som är vaken efter två när jag vet att jag om fem timmar ska sitta i bilen och köra ner till Göteborg... Ja det kan man ju fråga sig - men jag vågar också sätta en femkrona på att det inte finns någon där ute som är förvånad. Haha, ska iaf bli en skön omväxling att få komma iväg några dagar, försöka lämna lite tankar hemma och andas lite ny luft. Blir Göteborg och Ullared i helgen, Stockholm på måndag, Söderköping på tisdag och Gävle nästa lördag.

Men somsagt, ska vara ute på motorvägen om fem timmar, så ett avslut på detta vore väl kanske ett ganska vuxet och moget val av mig. Telefonen är fulladdad om det är någon som kommer på någonting roligt att berätta, eller bara saknar mitt underbara sällskap de närmsta dagarna!

Love L,

He is we - Happily ever after


Weekend - where have you gone?

Då börjar helgen lida mot sitt slut igen. Skratt, vin, promenader, sjuka grejer och nya upptäckter har helgen bjudit på. Idag har man varit ganska sliten i kroppen - det var inte igår. Skulle gå ut och gå förut men benen skakade efter bara några hundra meter, så det var bara att vända och gå hem igen. Ligger i sängen och lyssnar på musik just nu, ska väl snart stänga ihop och sova - tidig vecka på jobbet och klockan ringer runt 04:20. Fina grejer!

Love L,

Linnea Henriksson - Jag vet något som inte du vet


Conflicted

So conflicted - I think I might be loosing my mind

Sitter i min lägenhet med en Margaritha i handen, eller snarare så ligger jag i min tillfälliga "soffa", och lyssnar på lite Melissa Horn. Så hade jag inte en orkan i skallen innan, så har jag det defenitivt nu. Men vad gör det om hundra år? Skådar mina guldfiskar - just nu tror jag de leker tafatt eller någotning. De är en väldig aktivitet på dem iaf.

Förra veckan gick i ett och igår kväll när jag väl kunde stanna upp för en stund så la jag mig i sängen och skrattade lite för mig själv. Jag är lite sånt ibland. Tycker om att skratta åt livet, och med livet. För när allting kommer omkring så är vi väl ändå ena roliga varelser, eller har jag fel?

Nu hör jag Lasses fina stämma komma från högtalarna, så jag sa sätta mig i balkongdörren och titta ut på allt folk som strömmar förbi här. Sen ska vi se om vi kan få ihop någonting att äta. I morgon är det Söndag och efter det börjar vi sista långveckan på jobbet - det kan an ju säga vad man vill om kanske...

Love L,

Just be true...

Jag har ett litet problem - jag och min sömn är inte bästa vänner just nu. Under senaste 2 veckorna tror jag inte sömnen har överstigit 5 timmar mer än två nätter! Har ändå - om jag får säga det själv - varit väldigt glad och positiv, men sen när man får en dålig känsla så har man inte riktigt kraften att jaga bort den. Det är då det är tur att jag har härliga vänner som hållit mig sällskap under många av mina vakna timmar.

Äntligen fredag i morgon igen. Blir iväg till jobbet och sen åka till Kumla med bilen eftersom jag tydligen blir billös i helgen... Men det gör inte speciellt mycket, hade ändå inte tänkt göra någonting speciellt. Tar mig nog in till Pitchers i morgon kväll och umgås med lite människor, måste ju komma ut ur min lägenhet lite. Tvätta, städa, träna och kanske slå på stort och laga lite fin mat eller någonting.

Eftersom jag spenderar så pass många vakna timmar varje dygn har jag otroligt mycket tid på mig att fundera, någonting som jag dessutom är väldigt bra på. Är inte vi människor väldigt bra på att komplicera saker och göra dem större än vad de egentligen är?! Allting är så himla blodigt jämt. Ne, njuta av livet och göra det man känner för. Det gäller att ta vara på tiden och spendera den med folk man tycker om. Jag tycker oftast att jag är ganska duktig på att öppna mina ögon lite och inte vara så trångsynt, men visst finns det rum för förbättringar.

Nu ska jag försöka huskurera min förkylning som suttit i sen början av Juni!
Love L,


RSS 2.0