Lionking!

Tre dagar sedan jag skrev - erkänn att ni har saknat mitt otroligt intressanta skrivande! Anledningen till att skrivandet har uteblivit är att jag varit så ofantligt trött hela tiden. Dock inte pga att jag sover dåligt, för så mycket som jag sovit de senaste dagarna(fortfarande lite men mer än vanligt) har jag inte gjort sen jag hade sommarlov senast(200....6?)

Nu till roligare upplysningar - JAG VAR OCH SÅG LION KING 3D IDAG!! Men mina fina barn, en kompis och kompisens mamma! Var supertrevligt. Vi hade jätte trevligt och jag blev påmind om hur sjukt bra alla disneyfilmer som man växt upp med är! Vi har haft en väldigt bra dag över huvudtaget faktiskt - vilket är bra när Au Pairen är oförklarligt trött.

Imorgon blir det inget gym, måste städa mitt rum och fixa lite tvätt. Men vi ska ju ha med träningskläder i helgen så vi kanske får röra oss lite där! Ska bli skönt att bo på hotell och inte behöva bry sig. Skolan ska tydligen vara ganska rolig också, så vi får hoppas det är sant! Har ju Emma med mig om fallet inte är så!

Nu tänker jag sova - i morgon är det fredag!
Love L,

Cause...

Sometimes love isn't enough!

Jag vet inte vad man ska behöva göra för att få en reaktion?! I mean... whatever. I don't even know what I mean anymore. Allting känns bara så konstigt, så avlägset just nu. Fiddiling you people(haha tror bara att Emma förstår det där) Ibland måste man kanske inse att saker har ett slut fastän man inte vill ...

I swear!

Haha, ibland är vi väl allt bra misserabla! Och för er som inte orkar ännu ett av alla "tankar och funderingar på au pair livet" så kan ni lika gärna sluta läsa här! Jag menar - detta är ju egentligen mitt enda sätt att ge er en minimal känsla av hur det är att leva dethär livet! Dessutom är det ju min dagbok - eller hur!?

Mina fina vänner bjöd mig på middag idag - kan det bli finare än så? Brukar vara jag som lagar mat när vi gör någonting ihop, så de ville göra någonting fint tillbaka, det är ju så man blir tårögd. Efter att vi ätit så åkte vi till Safeway för att dansa lite i gångarna och bara allmänt vara som bara vi kan vara - onormala!

Sen åkte vi tillbaka till Elin och tittade på film - den var väldigt dålig, så vi såg mer nöje i att leka med datorn. Vet inte riktigt hur vi kom in på det, men vi började prata om att Elin faktiskt åker här ifrån om tre veckor, för att åka ut och resa lite, komma tillbaka och säga hejdå och sen åka hem. När vi sen slog igång lite Westlife på det(ja vi är småbarn) så kunde vi inte hålla oss längre, både skrattade och grät i ett och kunde inte sluta. Okej, kanske jag som mest stod för tårarna men liksom allvarligt - det känns så overkligt. Elin var den första egna vännen jag träffade här - en främling som skrev till min på Facebook och på den vägen är det. En fruktansvärt varm februari dag(skjortsen var på - i FEBRUARI) och sen dess har vi inte gjort mycket utan varandra! Åtta månader - kan du förstå det?!

Vilket får över mig till en annan känsla ganska fort - ÅTTA MÅNADER?! Vad har jag gjort av tiden. Så mycket man hunnit göra och uppleva, så nära man kommit människor och så mycket man växt och kommit på om sigsjälv! Ändå känns det som igår Susanna ringde mig dagen innan vi skulle flyga till Newark, som igår vi såg New Yorks skyline för första gången och Susanna total flippade, och igår som vi alla kramade om varandra och fällde en tår innan vi klev på bussarna som skulle ta oss ut till alla de olika platserna. Hur jag satt på den där bussen i eviga åtta timmar, cool lugn tills jag såg skylten där det stod Rockville då paniken bröt ut totalt och man faktiskt förstod vad det var man skulle göra. Hur jag träffade min värdfamilj och hur evigt tacksam jag är över att jag gled på ett bananskal och lyckades få en sån fantastisk familj redan från början.

Åtta månader betyder att man nästa milstolpe kommer få det där mejlet som verkligen indikerar att året snart är slut - nämligen att man ska önska dagar för att åka hem. Åka hem... Jag ska ju vara borta ett år sa man när man åkte och tänkte att det var gott om tid, och nu har man snart gjort 2/3 av året. Hösten börjar komma och innan vi vet ordet av har det varit både Halloween, Thanksgiving, Lucia, Jul och Nyår och sen... Sen är det hejdå och hej. Missförstå mig rätt, visst ska det bli underbart, men samtidigt måste jag lämna det här. Min andra familj och mina vänner, som jag levt med, skrattat med och gråtit med. Det är med glädje sorg och rädsla som hemkomsten närmar sig.

Man kan aldrig få allting här i världen.
Love L,

Självklart...

Avslutade min fredag med att börja städa i badrummet, men jag gav upp. Får göra det i morgon istället, för jag orkar inte sitta på knä och skrubba mer. Behöver få lite sömn, vakna utan en klocka. I morgon måste jag till Target och handla lite grejer... På tok för trött just nu.

For you

For what it's worth - I just wanted you to be proud of me...

Tired...

Det är mitt mellannamn just nu, sliten, trött helt totalt exhausted so to speak! Men nu känns det som om vi går åt rätt håll - förkylningen har gått från outbärlig i morse, till att jag nästan kan andas genom ena näsborren! Framsteg - mitt mål i morgon är att kunna andas normalt genom en! Upp till bevis helt enkelt!

Kvällen spenderades med Elin och Katrina! Vi hade faktiskt väldigt trevligt. Även om jag verkligen är helt slut. Faktiskt så slut att jag inte riktigt vet vad jag håller på med just nu. Haha, bra va? Borsta tänderna sen hoppas jag i sängen. Måste få alla timmar jag kan inatt! Nu tänker jag sluta innan jag gör bort mig totalt!

LoveL,

Förkylning!

O ja, som bara den! En förkylning som under dagen gått ända ner i ländryggen och spökat något enormt. Nässprayen hjälper väl kanske en timme, sen är näsan tjockare än gången innan - fin fint! Så, har inte alls gjort mycket idag. Bara varit - gick inte ens till gymmet... Whatever. På fredag tror jag att vi ska anmäla oss till sista klassen, så jag kan få mina sista poäng och bli färdig någon gång! Så på två veckor har jag sparat ihop $200 - är inte det godkänt? (tänk om man kunde göra så hela tiden)

Now, time for a movie and som snuggeling with my pillow!
Love L,

Candle lights!

Åh vad jag saknar alla mina ljuslyktor och allt annat sånt som ligger paketerat i lådor. Speciellt den här årstiden! Tände de få lyktorna jag har orkat köpa på mig idag, efter en lång skön dusch, så kröp jag upp i sängen och läste lite i min bok - tog mig tillbaka till "den gamla goda tiden" när man gjorde så jämt efter träningarna!

Min värdpappa kom hem väldigt tidigt idag, så vi spenderade lite tid tillsammans innan jag gick ner och tog en powernap(är riktigt förkyld så orken räcker inte till) Hade erbjudit mig att jobba på kvällen så att båda kunde få gå på möte i skolan, men de är inte bara jag som börjar bli krasslig här, så istället blev det pizza och familjemys.

Sen har jag somsagt bara legat i sängen och degat. Njutit utav lukten från ljusen, och så min favoritsyssla - funderat! Haha, förlåt för chocken, men jag måste ju vara ärlig(!) Känns så himla bra att de inte vill att jag ska åka, samtidigt som det gör de värre att jag kommer åka. Man kan ju tydligen inte få allt...

Live life before life lives you!
Love L,

Blessed!

Från det att jag vaknade för första gången straxt runt sju, låg jag och halvsåg i min säng fram till att klockan blen nästan fyra... Är det verkligen hälsosamt? Kanske inte, men det behövdes idag. Jag har varit så frånvarande att jag totalt glömt bort att bestämma skypedejt med mina föräldrar... Känns ju väldigt bra.

Emma hjälpte mig att komma på lite bättre tankar. Vi åkte och käkade på Subway - vilket är sjukt gott. Massor av samtalande och så såg vi på PROM. Blev en del skratt och jag är säker på att Emma fällde en tår eller två. Sen blev det lite Mariokart på Wii! Hade tänkt åka till Elin, men hon ville hellre umgås med sina värdföräldrar!

Nu ska jag göra mig i ordning, sen sova. Jobbvecka i morgon!
Love L,

Har jag sagt att jag har världens bästa värdfamilj? <3

How did I get here?

Ibland går tiden väldigt fort, men ändå så sakta every now and then. Är det inte lite sjukt, att man efter snart åtta månader i ett land, åtta månader där man pratat så mycket om vad man saknar hemifrån, inser att man bara har lite dryga fyra månader kvar, och börjar inse att man ska lämna allt det man har här. Hur ska jag kunna göra det? Fyra månader är lång tid säger ni - fyra månader är ingenting.

Hela den här upplevelsen är fylld med så mycket glädje, tårar, skratt, förvirring och rädsla. Jag kommer vara helt förstörd över att behöva åka härifrån. Samtidigt som jag kommer vara överlycklig över att få komma hem. Allting är dubbelt i det här livet. Det är både gjädje och sorg. Varje lycka blir en sorg när man tänker på att det faktiskt tar slut en dag. För det gör det här, det måste ta slut en dag.

Borde nog ta mig till duschen, klockan har trots allt passerat 14:00...

Love L,

Btw, Emma och Elin gav mig beröm för min rumpa igår - inte varje dag ;)

Life

Problemen blir inte mindre för att vi skjuter på dem
Problemen försvinner inte bara för att vi inte tar tag i dem

Gör fel, gör om, gör rätt!

229...

Idag skulle det ha varit AuPair möte. Hade klockan ställd på 07:00 och 08:00. Straxt efter första klockan när jag fortfarande ligger lite i halvsömn får jag ett sms som säger att mötet är inställt. Tack så mycket, gick inte somna om, och så har man slösat bort den bästa dagen för sovmorgon på ingenting. Har fortfarande inte haft mage att resa mig ur sängen för att äta frukost eller för att duscha - Bra lördag...

Sorry för frånvaron - men det verkar ju inte direkt som ni har lidit. Det är en speciell känsla, och just nu så är jag verkligen tom. Kylan kom och hälsade på igår, det var verkligen riktigt sverigeväder. Elin och jag satt på min gräsmatta hur länge som helst och småfrös och funderade på livet.

Nu tänker jag återgå till att fundera över hur jag ska göra med denna dag. Emma kommer förbi sen, och ikväll ska vi hem till Elin som ska jobba. Blir lite tjejmys! Men först - frukost, dusch eller ligga kvar i sängen? hum... Livet är väl fullt med svårigheter - eller hur?!

Love L,

FYI

I hate you for leaving...

Riktigt dålig kväll. Alla dagar kan inte vara bra dagar,
så det är väl bara till att "suck it up" och gå vidare.
Ska bli kyligt i morgon, det kanske hjälper.

aj... AJ!

Släckte alla lampor, och så skulle jag bara gå på toa en sista gång innan jag tänkte lägga mig och njuta av sömnen. I mörkret lyckas jag - NATURLIGTVIS att trampa på en förbannad *!=#% SAX! Varför liksom?! Gör lagom ont i hälen...

Another Tuesday!

Another tuesday just passed by... And well, it was a okay day so to speak! I worked, made dinner, worked a little more and now i'm ready for bed. It acually feels good to be so tired that my body is screaming for sleep. Tomorrow is Wednesday, do the kids ready and then I'll go to the gym!

I had a feeling before. You know one of those that makes you warm from the inside out. I was daydreaming about one of those cold winter nights when you're coming home late, you're cold and hungry and the first thing you can smell when you open the frontdoor is really good homecooked food. To get that kiss from warm lips, have a really nice dinner together and then lay down on the couch, see a good movie and just enjoy each others company.

Sounds like someone wants to fall in love again - nooooooooo never! ................

I'm going to sleep now!
Love L,

Dad!

Idag fyller min fantastiska pappa 57 år! Kan man verkligen tro det? Vet jag inte om jag tycker! Saknar min fader iaf! Idag när det var en sån fin kväll drömde jag mig bort en stund och hamnade hemma på den inglasade altanen tillsammans med mamma och pappa. Aah, det är drömmar det!

Sitter och skriver lite på ett projekt här faktiskt. Men mitt huvud är så segt att det nog får räcka för idag. Ska bli skönt att få sova lite. I morgon är det Tisdag vilket innebär en heldag! Ska bli roligt att få lägga barnen igen! Sen kommer jag säkert sova som ett barn själv! Måste påpeka att sömnen blivit bättre på sistone!

See you another time
Love L,

Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise

Cause sometimes...

Life doesn't turn out the way you planed it...

Emma och jag blev färdiga med mitt pussel förut! GAH, trodde aldrig det skulle bli färdigt. Så nu blir det till att börja på Time Square - 2000 bitar. Jag har börjat... Eller a, jag vände lådan upp och ner, insåg hur sjukt många bitar det var - där kom ångesten och jag la mig i sängen. Över 4h med pussel får räcka för en dag.

I övrigt kan jag säga att tankarna går på högvarv och att jag egentligen inte har någon speciellt känsla för någonting länge. Shit, jag behöver verkligen ha en allvarlig diskussion med mig själv och komma på vad jag vill, och vad som kanske är bra för mig. Jobbigt att tänka på allting på en och samma gång. Men var livet bättre förr? Ha Nej egentligen inte - nu har jag ju iaf alla val i världen... Några val för många kanske?

Nu trycker jag på paus och låter huvudet ramla mot kudden
Love L,

I'll never be what you want
I wouldn't change any part of me
Just to make you stay
You had a piece of my heart
But not enough to just run away
'Cause i know what's best for me

Just try, just try a little harder
I'll do my best explaining all the things I'm going through
Just try, just try a little harder
This is why I can't adjust for you


Sunday, sunday...

Skype med min saknade mor i morse. Städat i rummet lite(plockat upp rättare sagt - man kan se golvet nu), lagt lite pussel och tittat upp i taket. Huvudet är helt urblåst - får väl ta och leva med det. Snart kommer Emma förbi, så ska vi ut en sväng, sen blir det mera pussel och OTH maraton på tv:n. Med andra ord en helt okej söndag!

L,

You don't deserve to know what's on my mind anymore!
You don't deserve to know what i am doing
I'm so over being your "friend" when you feel like it.
I guess that means I am so over you...

Survived!

Se på ... Överlevde en hel dag med feber. Gick faktiskt ganska bra när man höll igång. Men nu när jag lagt mig i min säng så känns det i hela kroppen. Imorgon blir det till att stanna hemma och städa rummet och se på TV hela dagen. Går en hel del dokumentärer och andra program till minne av tioårsdagen!

I övrigt? Tänker lägga mig och sova nu. Och sakna min familj lite. Eller ganska mycket, min älskade familj.
- L,

Underbart...

Är det inte världens bästa känsla att vakna upp en lördagsmorgon och behöva krypa ihop till en boll under täcket på grund av att man fryser för att sedan slänga av sig det för att man svettas som en gris. Det blev att konstatera kroppens tempera tur, dra i sig några tabletter och sova en timme till. Vaknade faktiskt lite bättre, men fortfarande sjukt seg i kroppen. Men jag tänker inte ligga inne en hel lördag pågrund av att jag är sjuk - EJ OKEJ!

Igår åkte vi och käkade på Olive Garden, väldigt goda breadsticks hade dem! Haha, men nivån som vi hade igår var lååååg, och då pratar vi om kilometer under jorden. Haha. Jag och mina braiga vänner - vi må kanske inte vara normala, men vi har då sjukt roligt tillsammans! Idag blir det nog IKEA och lite hemmahäng hos Elin!

Men först dusch, och mer piller!
Love L, 

En sak bara!

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.
Bra, nu har jag fått det sagt!

Good music!

Första förbandet till All time Low som vi såg i helgen. Bra skit om jag får säga så...

We are the In Crowd


Ruskigt onödig fakta!

"you should know that almost everyone on Sweden speaks English,
everyone has a minimum of five weeks vacation,
and most people have vacation homes -- with 600,000 summer cottages,
it has the highest number of second homes per capita in the entire world."

Det hade jag ingen aning om. Aja, någon Amerikan som tydligen är väldigt överaskad över vad underbara  Sverige har att erbjuda. Fränt värre, men jag håller med om priserna - det är dyrt i Sverige

Hela artikeln: http://www.cnn.com/2011/TRAVEL/09/08/newnam.stockholm.trip/index.html

Gamla tider!

Haha, det är så roligt att hitta typ gamla hemsidor och bloggar som man typ glömt bort att man faktiskt hade! När jag satt hemma hos Emma igår så sökte hon på mitt namn på google bara för att - och fjärde bilden var en bild på mig FÖR TYP MILJONER ÅR SEN! Dra åt helvete vad vacker man var. Oj förlåt, glömde att jag var svensk, då får man ju inte tycka såna saker om sig själv... Fan också.

Ne men ibland kan man väl se en skönhet i att faktiskt växa upp och bli lite mindre drastisk. Inte killkort svart hår, sotade ögon, piercingar högt och lågt och ja folk ska bara veta! Kul är det dock att gå igenom. Hittade min gamla hemsida på Nogg också. Haha, där har vi underhållning på hög nivå! Så om jag någongång får långtråkigt och funderar över livet ska jag gå in där och läsa - då kommer jag vara glad att jag är här nu.

--

Blev inge IKEA idag, allt detta regnande sabbar trafiken här - Nej, amerikanare verkar inte kunna köra bil i regn. Så Emmas värdföräldrar blev jättesena. Så Elin och jag käkade, sen tog vi en kyyyyylig runda på Safeway innan hon lämnade av mig hemma. Nu blir det lite skönhetssömn innan det är dags att ge allt man har på gymmet i morgon! Köra eeeeextra hårt i och med att det är helg sen och inte träning fören på måndag... Inte bra, kanske åker in en sväng på söndag innan alla andra människor här omkring vaknat! Sweet!

Take care
- L,

Visdomsord!


"Förändringar innebär inte alltid förbättringar"


So you're sorry now?
Well, don't come here, cause there's nothing left for you to get!

Ne nu...

Jävlar börjar det! Slängde allt godis och allt annat skit i papperskorgen och slängde ut den i soptunnan! Nu får det bli skärpning! Inte bra att man köpte på sig så mycket från sverige! I morgon börjar vi på allvar - känns dock bra att man slängde allt idag så man inte kan "ha en sista syndarday".

Har inte glömt...

Fick ett sms av emma 08:10 i morse - där var min sömn borta. Men som en vägrande tonåring gick jag inte upp ur sängen, utan slog igång en film. Nu har jag iaf ätit lite frukost och ska ge mig på att färga håret! Se om det kan bli någon färg som sitter kvar den här gången. ska nog börja städa också(kommer ta flera dagar)

Roadtripen igår var sjukt lyckad! Haha, Först åkte vi till Philadelphia, där vi hoppade på en "tour bus" och åkte genom staden. Såg rockytrappan och statyn, Love statyn och lite annat tjafs. Där kan vi snacka en stad där ingenting ligger i närheten av varandra! Sjukt långt ju. Måste också säga att det var en väldigt olustig stad. Fick en konstig känsla i kroppen när man var där. Kan inte riktigt sätta fingret på det men...

Sen åkte vi till Wilmington!! Tyvärr inte Wilmington som i OTH(ligger ju åt andra hållet! lååångt bort), men det var väldigt mysigt. Hittade lite gammal svensk historia där. Haha, så vi lekte turister ett tag innan vi bestämde oss för att börja åka tillbaka. Emma fick panik på alla motorcyklister som åkte utan hjälm! Stannade på Outlet mallet, sen mötte vi Elin för middag! Trevlig dag helt klart med tjejerna. Måste bara tillägga en sak...

vi har åkt in i Delaware och åker förbi en bensin mack.
Emma: Åååh, i det här landet måste vi ju tanka - dem har ingen tax.
Jag låter den kommentaren tala för sigsjälv.
Bilder kommer den dagen mitt minneskort lyckas ta sig från kameran till datorn!

Good day peps.

Ironi

Fördelar med att vara två:
1. Att aldrig behöva känna sig ensam
2. Att få leva med sin bästa vän
3. Att ha någon att hålla om
4. Känslan av att längta efter att komma hem
5. Framtidsdrömmar

Fördelar med att vara ensam:
1. Du får den egen tiden du påstår att du saknar.
2. Du får ännu lite mer fritid.
3. Nämnde jag tid åt dig själv?

O ja, jag äääälskar verkligen att vara singel!

Dagens roliga!

Alltså, Emma och jag har väl inte varit som normala människor idag!

1. Emma bryter ihop för att tidningen skriver att Ryan Reynold och Sandra Bullock ska gifta sig
2. Jag vill åka till Safeway. Emma: då är det väl bäst du tar den säkra vägen! döh?!
3. Berättar ett klassiskt Pekka skämt för Emma - slutade hon någonsin skratta?
4. Totalt kaos i bilen efter den lilla showen som de bjöds på inne på Subway. Vad han än gick på - ge mig!

Ne, sovtime. I morgon ska vi göra Philly by day. Trevligt.

Sweet dreams peps.

Finns det en så finns det flera

Veronica Maggio kör en välkomnad rusning genom mina högtalare. Sitter på sängen och funderar på om jag ska orka sätta mig på golvet och fortsätta på mig klassiska "top of the rock" pussel, eller om jag är för förbannad på att alla bitarna ser likadana ut. Det var väl ett jävla Ilandsproblem att fundera över... Eller?

I morgon ska jag och Emma göra någonting som jag saknar från sverige - ROADTRIP! Då är det Emma och jag och den stora vida världen! Slå det om ni kan va? Hoppas vi når fram till vårat mål, eller om vi blir för distraherade av all allsång som jag redan nu kan utlova kommer infinna sig i bilen! B E A UTIFUL!

--

Att önska att någonting man varit med om/gjort/upplevt skulle vara ogjort är ungefär som att önska att man vore någon annan. Men att önska att det inte händer igen är en helt annan femma! Everything happens for a reason

--

have a freaking good weekend!
- L,

Back to normal

I'll play the game
But I can't stay
I've got my head on straight
And I'm not gonna change
I'm not gonna change

I'll win the race
Keep up with the pace
Today's the day
That I start to pray
You can't get in my way
Nooooooooo

I found myself (myself)
In Wonderland
Get back on (back on)
My feet again
Is this real? (this real)
Is this pretend?
I'll Take a stand (a stand)
Until the end

--

Heldag i DC med picnic, karusellåkande och bara njuta av det numera underbara vädret som USA bjuder på! Skönt att inte vara genomsvettig bara för att man går ut genom dörren. Fick sluta tidigare också - tackar man inte nej till. Så har plockat lite. Fattar inte varför det tar sån jävla tid att plocka undan, när allting går sjukt fort att ta fram. Men det är väl ändå lite av livets gåta - eller?

Väntar på att Emma ska sluta - vi ska planera roadtrip och inför konserten på söndag!
- L,

71 timmar på svensk mark!

Nu kommer det bli ett halvlångt inlägg - bara så ni vet!

Lördag:
Landade i Sverige 12:10 på lördagsfömiddagen, och möttes där av min älskade Pappa och Storebror T! Ut i den underbara luften som kändes så frisk och klar(även kall). Hopp in i bilen och äta matsäck och köra race till Örebro där min underbara vän Annica och hennes sambo Joel lät mig fixa till mig lite. Snabbdusch och göra sig i ordning - även hjälpa Annica lite. Sen bar det av till UNIKT

Det var över 210 dagar sen jag hade kramat henne senast - min vackra vän. Det kändes fantastiskt, och hon såg verkligen ut som den perfekta bruden! Hjälpte till med klänningen och bara njöt av att vara nära! Bröllopet hölls inne på slottsgården - det var verkligen vackert. Tror faktiskt inte ett öga var tortt! Vidare ut till Lindbacka Bruk där festen hölls - god mat, vackra tal och bara fantastiskt trevligt! Även lite roliga spel, själv vann jag ett exlusivt bröllopsfoto på brudparet(kunde inte bli bättre). Dock var jag trött efter den jobbiga resan och de många långa vakna timmarna, så efter tolv kom min storebror och hämtade mig så jag fick sova lite.

Söndag:
In till Malin och träffa henne, Sofie och Jossan! Det var helt magiskt, det kändes verkligen inte som om man varit borta efter ett tag. Vi skrattade och pratade och de bjöd på lunch, eller kanske var Malin? I vilket fall som helst var det sjukt trevligt. Men det är väl de som är riktig vänskap - längden mellan mötena spelar ingen roll. Aldrig mer ska det bli sju månader iaf! Fick ett paket av mina underbara också - en jättefin ögonmask, världens coolaste pin(asstor) och såklart - Turkisk pebber! Fina ni <3

Sen hem till Mor och Far för att träffa min bästa LILLEBROR! Och hur härligt var det inte med en familjemiddag ute på altanen - på menyn stod KORVSTROGANOFF! Var helt fantastiskt att umgås bara vi i familjen själva - vet inte när det hände senast! Pratade och skrattade i massor innan den lille behövde åka till jobbet. Då dukade vi om och ställde fram prinsesstårtan, kladdkakan, rabarberpajen och mammas bästa kanelbullar! Släkten kom förbi och skulle säga hej - och åter igen var det väldigt trevligt att träffa alla! Sen skulle jag hem till Storebror - och här hände väl det mest korkade under hela resan!

Jag skulle ta våran gröna Saab - som ju såklart är en växelbil. Efter sju månader med bara Automat så är jag väldigt noga med att jag trycker ner pedalen och vrider om nyckeln. Bilen hoppade sjukt högt och jag blev lite paff - pappa hade precis berättat att bilen varit krånglig på sistone. Så jag gör ett nytt försök och den reagerar precis lika dant. Arg och svärande går jag in genom dörren och hittar mina föräldrar i köket - lite småleende. Jag frågar om bilen ska bete sig sådär och min mamma säger "Har du provat att använda kopplingen" GAH! Nog hade jag tänkt på att trycka ner pedalen - men av vana blev det ju bromsen. Lite bitter blev jag allt, men jag kom ju iväg. Blev till att se "Hur många lingon finns det i världen" med storebror och Anso. Underbar film!!

Måndag:
Upp och hoppa, käkade frukost och LÄSTE TIDNINGEN(har ingen morgontidning här) gjorde mig i ordning och åkte till Universitetet för att träffa tjejerna. Käkade på pastabuffén och hade trevligt! Alltid jobbigt att säga hejdå - men lite lättare när man vet att det inte är jättelång tid kvar, plus att vi gjorde det ganska snabbt också! Vidare till Kumla för en fika med Emma och sen hem till Lillebror!

Vi åkte och hämtade Linnea och mötte upp Jocke - här skulle spelas bowling! Gick faktiskt helt okej! Men självklart ramlar jag tre gånger och slår halvt ihjäl mig! Men det hör väl till? Efter det blev det en mjukglass(fan vad hon käkade tänker ni - men testa själv att vara utan allting en längre tid så vet ni hur det känns) Vidare hem till Kumla för middag med Mor och Far, Lillebror och Linnea - och detta var min höjdpunkt! Grillad kyckling, egen potatis i ugn och BEARNAISESÅS! Helt allvarligt så åt jag tills jag inte trodde att jag skulle kunna gå längre. SJUKT GOTT.

Sen efter många om och men kom jag ut till det vackra paret Romell ute i Högsätter där det bjöds på cupcake och cider! Lite prat om diverse saker och gamla minnen innan vi skulle säga hejdå! Emma ville inte släppa - inte jag heller... Men sen konstaterade vi att det inte är långt kvar! <3 Sen blev det träffa Ekis en snabbis, och vidare till Storebror för att säga hejdå! Haha, mina söta små pärlor Kosmo och Aragon ville inte låta mig vara(hundar). Sen hem och plocka ut lite ut garderoben och sen slänga sig i sängen och sova tre timmar.

Tisdag:
Vakna upp och käka, duschade, packade och sa hejdå. Pappa körde mig till Flygplatsen där allting gick som på räls och snart satt man på planet. I kön till incheckningen såg jag en kille i ungefär samma ålder som checkade in en massa hockeysaker och jag var helt säker på att jag visste vem det var. Efter att ha samtalat lite på planet och jag säkerligen stirrat för mycket var jag bara tvungen att fråga om han var den jag trodde - och visst var det självaste Jacob Markström! Haha, han blev lite paff att jag kände igen honom med aja, han var trevlig. Framme i NewYork i god tid innan mitt nästa flyg - men självklart fuckar Delta för TREDJE gången denna resa och jag missar flyget till Baltimore. Blev sex timmar på flygplatsen innan det blev åka hem. 23:00 klev jag in genom dörren och dog i min säng direkt!

--

En sak som jag inte skrivit är att min älskade underbara katt följde efter varje steg jag tog! Och hon sov med mig varje natt. Det är det värsta - så himla gulligt att vakna och se katten titta på en med de där fina ögonen, och sen krypa lite närmare och pressa huvudet mot handen så man klappar henne. Var ruskigt tråkigt att behöva sova utan henne inatt...

Det som förundrar mig mest är hur allting kan kännas så enkelt. Det är ändå över 200 dagar utan att man befunnit sig i samma tidszon - ändå var det som om man aldrig försvunnit därifrån 10 minuter efter att man träffat alla. Och det var helt fantastiskt att vara tillbaka, träffa alla gamla människor, åka på de gamla gatorna, vandra de gamla vägarna - men denna gång mådde man själv så mycket bättre. Det är samma plats, men allting kändes lite bättre. Underbar känslamåste jag säga! Så tack allihopa, det är inte alla som har så stöttande människor runt sig! Nu kan vi snart börja nedräkningen till ni får mig på riktigt igen!

Ändå måste jag få säga att det var skönt att komma tillbaka. Jag är inte riktigt färdig här borta. Och jag tror resan hem fick mig att inse det. Lite har jag kvar att ge och jag ska njuta de sista månaderna! Helt sjukt att 7 månader passerat idag. Mycket har man fått upplevt, många man fått träffa. Det är så många som säger det så det är nästan ingen som tror en längre - men om ni har funderingar på att åka så åk - ni kommer inte ångra er. Det är inte solsken varje dag - men vart är de det? Det värsta som kan hända är att man åker hem - och även om det är så har man lärt sig så otroligt mycket om världen, och framförallt om sig själv!

Nu blir det sova - är sjukt sliten
Love L,

RSS 2.0