On my way!

Magen spökar fortfarande lite och jag kan inte peta i mig vad jag vill - lite ledsamt då det känns som om jag har cravings för ALLTING just nu, och jag menar verkligen allting! Men men, vatten och banan blev det till frukost. Fick även i mig en apelsin. Så ska vi se om jag kan äta någonting stadigare till lunch senare!

Vet egentligen inte om jag hade någonting intressant att säga faktiskt. Dagarna är mer än räknade och det känns ganska overkligt att jag faktiskt snart behöver packa ihop på riktigt och sätta mig på flyget för att åka hem som i HEM! Och i detta ämne är allting precis som baken - tvådelad!

Love L,

Långhelg!

I onsdags packade vi in väskorna och drog iväg till Geneva - Upstate New York för att fira Thanksgiving med "familjen"(lång historia). Totalt var vi ca 34 personer i åldrarna 2 - 96 år! Det är vad jag kallar blandning! Och en väldans massa ansikten och namn att placera tillsammans! Men det var en helt fantastisk helg med min underbara värdfamilj! Åkte till Rochester för att besöka "museum of play" - undrar om barnen eller vi vuxna hade roligast?

Iaf, åkte hem lördagkväll, och på vägen hem började alla bli lite dåliga. Jag körde hem de sista timmarna och kände mig hyfsat bra tills jag kom in och la mig i sängen! Så under söndagen blev det mest prata på skype och sova! Gick upp och fick i mig lite yoghurt! Sen blev det till att åka till Hanover och hämta en förvirrad Emma, som förtillfället bor här med mig i mitt rum. (Tack återigen underbara värdfamilj)

Idag mår jag bättre, har faktiskt kunnat äta lite grann, blir dock mätt på ingenting. Vi gick på bio för att se "Breaking Dawn" från lite bättre platser än sist! Och nu sitter vi här. Jag skulle behöva städa, men vad är meningen med det när vi delar på dryga 11 kvm - kommer vara stökigt i morgon iaf! 

Skriver om lite intressantare saker i morgon!
Love L,

Lost then found...



Love this song...

Riktigt trevlig jobbdag. Först med barnen hem till Meaghan för en playdate, sen vidare till DC för att äta lunch med A. Var riktigt trevligt! Kom hem samtidigt som min värdpappa. Efter typ fem minuter så hör vi värsta smällen och all elektrisitet är som borta. Min värdpappa kollar ut genom fönstret och ser att det ryker om elskåpet - till hela kvarteret! Haha, lyckat värre va. Men, de fixade det faktiskt på två timmar! Bra Amerika.

Resten av dagen är väl ingenting att hänga i julgranen, så vid nio åkte jag till Safeway och handlade glasyr och m&m. Var även väldigt effektiv och smälte socker så jag kunde klistra ihop Pepparkakshuset - pluspoäng till mig! Så imorgon ska vi dekorera det, leka lite och sen åker vi till NEW YORK!

Sweet dreams
Love L,

Suprise?

Ibland kan man verkligen bli överaskad utav människor, på gott och ont. F olk som man trodde man visste hur de var visar helt plötsligt en sida som man aldrig tidigare sett - återigen, på gott och ont. Det är väl ändå facinerande när man tänker efter, hur vi ändras efter folk som vi träffar, saker vi upplever och platser vi besöker.

Till andra tankar, nämligen min underbart braiga mor! Fick paket från henne idag igen! Älskar paket från mammi! Temat var ett par. Så jag fick ett par Quarters, ett par myssockar, ett par filmer, en skjorta med ett par ärmar, ett par örhängen, ett par jultomtar, ett par skvallertidningar, ett par Sudoko tidningar... Och så ett par solglasögon och lite grejer till barnen! Tror det var allt! Supermysigt - ÄLSKADE sockarna och glasögonen!

Förgyllt kvällen med att få en snabbchatt med min saknade och älskade lillebror också. Min lillebror och jag står varandra väldigt nära. Och han har aldrig lämnat min sida - min fantastiska lillebror! Love him <3

Nu ska jag sova - tisdag i morgon. Näst sista jobbdagen
Love L,

A walk down...

memorylane!

I går när jag skypade med min älskade mor så fick jag en såndär känsla som man får ibland. I bakgrunden hörde jag pappa och grannen sitta framför tv:n och prata, och det kändes som att mamma och jag satt i köket och pratade på som vanligt. Riktigt märklig känsla, att kännas så nära så långt borta!

Idag var jag till IKEA med Katrine och Emma, och jag hittade julmust(!?) - snacka om lycka! Så i morgon tänkte jag åka och köpa mandariner och sen är jag redo inför första Advent nästa söndag! Började jobba lite smått på avskedspresenterna till familjen också, tror de kommer bli sjukt bra!

Nu ska jag sooova!
Love L,

Party on Skype!

Yeah. Igår hade jag, Elin, Emma och Anette party på skype! Haha, det var faktiskt en ganska rolig upplevelse! Varade ungefär en och en halv timme, sen kom Katrine och hämtade upp mig och Emma. Åkte hem till hennes lägenhet och hängde lite. Kollade på film - var bara jag som höll mig vaken!

Vaknade klockan åtta i morse, valde att ligga kvar i sängen och se en film. Efter det tog jag mig ut till soffan för att de en till! Sen vaknade de andra. Nu tänkte jag ta mig en snabb dusch, sen är det IKEA på schemat! Lite köttbullar och se om jag kan hitta en adventsljusstake... Insåg att det är första advent om en vecka(!?)

BTW, grattis på min namnsdag en dag försent! :)
Love L,

Skrattanfall!

En öl senare och Emma rullar runt på golvet i skratt på grund av en kommentar...
Jag tänker att alkohol är bra. Jag menar det är ju staten som säljer det?


Music maestro!



Denna låten har strömmat ganska så flitigt ur mina högtalare de senaste dagarna! Många andra bra också, men det kan ni få söka på själva! Va på bio tidigare idag - såg Breaking Dawn Part I. Den stora nackdelen med Amerikanska biografer är ju att det inte finns någon nummerplacering - utan man sätter sig när man får plats! Men, filmen var bra och nu kommer väl hela världen våndas innan andra delen släpps - som till 90% kommer att bestå utav slagsmål, precis som sista delen i Harry Potter!

I alla fall. I morgon tänkte jag att jag ska färga håret. Say bye bye redhead and hello brownieredhead! Vi får helt enkelt se senare hur vida jag lyckas/misslyckas/misslyckaslyckas... Om ni fattade?  Sen är det nog dags att börja på min värdfamiljs avskedspresent - om jag hade tänkt bli färdig i år! Nu väntar min kudde på att få kramas!

Love L,

Kändes ganska overkligt att se det. Nu är det verkligen på riktigt

Jag är...

Nej jag är int bitter! Jag är bara typ... sjuk! Men ändå kunde det ju varit värre - eller hur?! Igår somnade jag väl runt fem, vaknade vid halv elva, borstade tänderna sen gick jag och la mig igen! Sov tills det var dags att vakna idag. Det är vad jag kallar stabilt! Men jag måste få säga att det var länge sen jag kände mig så pass utvilad, detta trots att jag vaknade och fortfarande var sjuk!

Och nu har jag en sjukt svullen högerhand också... och vänstern är öm. Har krattat löv för glatta livet idag! Emma hjälpte också till lite på förmiddagen. Sen på eftermiddagen tog jag med mig barnen ut för att fortsätta! Mina värdföräldrar fick en chock när de kom hem och en liten idiotförklaring fick jag för att jag krattade istället för att använda lövblåsen! Haha, men jag kan med gott samvete skita i gymmet i morgon - plus att jag är sjuk!

Till middag blev det min värdpappas chilli - YES! En utav mina favoriter! Smakade väldigt bra. Sen la jag mig i sängen och ojade mig lite över hur stel jag var, funderade på om jag skulle åka och köpa lite glass. Men i stället gick jag upp och hämtade lite vatten och satte mig ner vid mitt nya pussel! Linda vs. begäret 1-0!

Love L,

I himmelriket!

Jag hade nästan glömt bort hur underbart gott det är med Turkisk pebber - tur att Ida hade med sig en påse så man fick smaka lite. Hur i hela fridens värld har jag klarat mig på pass bra utan det?! Haha, obeskrivligt! Aja, vi fick besök utav Ida och Chris idag! Det är populärt! För er som inte vet det så är Ida familjens gamla Au Pair.

Barnen vart så otroligt glada, vi andra lika så! Så under eftermiddagen försökte vi visa henne alla platser här ikring som man måste känna till, som lekplatserna, skolan osv. Sen blev det middag hemma som en enda stor familj! Väldigt trevligt! Så tråkigt att hon åker hem på lördag igen.

Efter det så hoppade jag in i bilen och åkte hem till Amy och Sam, Elins gamla värdfamilj. De hade bjudit in mig på hockeykväll. Penguins - Colorado. Slutade med Penguins vinst och tur var väl det! Var iaf väldigt trevligt att hälsa på där, även om det var lite skumt att vara där utan Elin.

Nu ska jag sova,
Love L,

Time passes by

Jag ville skriva en liten visa,
där ögonblick blir till evighet.
Men ord blir stumma och toner döva,
och visans tanke blir hemlighet.
Det bliver en hemlighet

idag är det 40 dagar kvar till Amerikansk jul - THAT'S SICK?! Haha, fick lite småpanik när jag tänkte på vad som behöver inhandlas! Julklappar till alla... Detta kommer bli en dr historia. Och så samtidigt ha råd med mitt lilla projekt. Men det löser vi alltid! Ska nog faktiskt börja redan nu i helgen. Har nämligen inga stora planer, bara lite smått som ska göras! Så då borde jag iaf kunna lägga $120 på typ julklappar. Svårt att veta vad man ska köpa dock!

Nästa vecka är det thanksgiving också, ska bli vääldigt intressant! Jobbveckan sträcker sig bara måndag - onsdag, sen är det packat och klart för en trip upp till Upstate New York. Ca 2 timmar från Niagara Fallen! Kanske borde åka tillbaka?! Haha, ska bli riktigt trevligt att spendera tid med den stora familjen och testa all ny mat.

L,


Refresh!

Kändes som om det var dags för ny Header, med lite mer höstkänsla! Dessutom behövde jag någonting att fördriva min tid lite med! Suttit och letat fram lite bilder som jag tänker framkalla också! Lala, nu ligger jag och funderar på om jag ska ta några minuter och städa mitt rum innan jag går och lägger mig!

Har haft en väldigt bra dag idag! Till AuPair mötet i lördags have värdfamiljerna fått i uppgift att skriva oss ett brev - thanksgiving is coming up - och jag började helt allvarligt att gråta. Så fint! Hämtade det hos Meaghan och passade samtidigt på att umgås lite med henne! Sen har dagen flytit på! Imorgon får vi besök :)

Sweet dreams!
Love L,

--



I just love this song...

Why this is so hard!

This is a hard life! There hasn't been one day of the past 286 days that i've spended in America when I haven't been thinking of Sweden at least once during the day. And at the same time, there hasn't been one day when I haven't been feeling lucky to be here. I am so happy I decided to go on this adventure!

What I'm not so happy about is how little I've been talking to everyone back home. In the begining we were all really good att staying in touch, and when I went back to visit I really felt like I were home again. But since I got back from Sweden... I don't know. But it makes me sad, and I hope you all back home know how much I miss you! Cause I do, a lot. And I wish you all could have been here and see the life I've been living.

I miss my family - I can't wait until I get to sit at the kitchen table and eat a yummy fridaynight dinner with my family again. Talk about memories, work, everything. Just being together again!
I miss my friends - everyone! All the things we've done, I miss just hanging out, sitting in a couch talking.
I miss my brothers - both bigger and younger! What would I do without them?

I miss going to hockeygames without paying alot of money. I miss walking to places. Taking the bus. Talk to people I know, the nature. I miss working and going to school. But that doesn't mean I haven't enjoyed my time here. The people that's a little more outgoing, sometimes to much, the cities, the people and the food.

When I go home I'm going to be so divided. One half will be so happy to be back, see everyone again. The other half will be broken. I love my American family, and it's gonna be so hard to leave them. And I'm going to miss them so much. It's something you can't explain, spending one year living so close to people. They've really done everything they can to make me feel good here. And I do, it's like a second home.

I have a little over 70 days left, then I'll be back.
Love L,

IKEA

Yeees, idag bär det av en sväng till IKEA med Katrine! Ska bli trevligt. Har även fått erbjudande av en tysk tjej att göra någonting i kväll. Får se vad som händer helt enkelt! Min kropp är helt slut så den röstar säkert för sova. Jag fattar inte hur jag kan vara så sliten. Kanske sitter i huvudet?

Hade AuPair möte igår hemma hos en tjej med det absolut SJUKASTE huset jag sett i mitt liv - med egna ögon. Det var 14000 square feet stort?! Mållös är ordet. Jag tycker Elins är stort - det är 3500 square feet liksom! Men väldigt trevlig var hon iaf! Sen blev det hockey med Emma, och efter det visade jag henne vart jag skulle ha bott och spenderat mitt år egentligen! Efter det åkte vi hem så jag kunde sooova!

Efter IKEA ska jag förbi Meaghan en sväng! Hon glömde ge mig mitt brev från mina värdföräldrar igår, och så tackar man väl inte nej till en möjlighet att få träffa den enormt söta bebisen igen? Sen blir det väl skriva lite brev kanske. Har inte pratat med någon från Sverige på år och dar...

Love L,

All min kärlek till min älskade pappa på farsdag <3

Why should I?

Idag har varit en bra dag för mig. Började med att jag gjorde i ordning barnen i morse, sen var jag ledig. Så jag tog mig hem till Meaghan och umgicks med henne. Gosade med hennes lilla bebis - finns det något bättre? Fick även lite Gnocci till lunch, det var intressant. Var iaf riktigt skönt att få prata av sig med någon! Kändes som om allt bara släppte.

Nu på kvällen har jag varit barnvakt. Så himla mysigt, man får ta vara på tillfällena. De sov båda två innan 20:30, så jag har spenderat kvällen med att titta på film. Såg Crazy Stupid Love och jag lyckades skratta. Vet inte om det var det att den var bra, eller om det var raka motsatsen... Ne, jag tyckte nog att den var helt okej faktiskt. Nu ligger jag och lyssnar på pandora radio - paramore channel. Blir väl kanske att slänga upp fötterna på soffkanten och slumra lite.

Måste bara säga att ju mer hemresan närmar sig, så känns det som om alla andra är så långt ifrån. Vi kanske har kommit till den där punkten när jag har varit borta så pass länge att man inte tänker på det så, vad vet jag! Jo, jag vet att under den första månaden på året 2012 så landar jag på svensk mark, varesig ni är redo eller inte!

Hoppas ni sover gott folk! Det kommer jag.
Love L,

Paranoid?

Alltså, jag funderar nog på tok för mycket, och grubblar över saker som jag egentligen inte borde - jag menar vad gör det för skillnad. Except that it makes me go crazy? Finns ju tre alternativ, eller två kanske. Antingen så är det sant, eller så är jag bara så paranoid att jag inbillar mig sång som inte finns!

I vilket fall som helst är det ju förbannat jobbigt! Jag skulle vilja ställa tusen frågor, but what difference does it make? Man får ju så få svar iaf! Aja, hade iaf en trevlig kväll på 49 West med Katrine och Emma! Nu tänker jag gå och borsta tänderna, och sen sova! Imorgon är det fredag och jag är typ ledig! NAJS!

L,

Can't find the way...

Please speak softly, for they will hear us
And they'll find out why we don't trust them
Speak up dear, 'cause I cannot hear you
I need to know why we don't trust them

Explain to me this conspiracy against me
And tell me how I've lost my power

Where can I turn? 'Cause I need something more
Surrounded by uncertainty, I'm so unsure
Tell me why I feel so alone
'Cause I need to know to whom do I owe

Explain to me this conspiracy against me
And tell me how I've lost my power

I thought that we'd make it
Because you said that we'd make it through
And when all security fails
Will you be there to help me through?


Dilemma

Frågan lyder:
Att vara, eller att inte vara...

Blev att titta på hockeymatchen hemma hos Emma ikväll. Den gick ju skit! Trött som ett as har jag också blivit - jag fattar verkligen inte?! Jag var den som kunde stanna uppe en hel natt och ändå gå till jobbet dagen efter, men här är jag helt död så fort klockan passerat åtta. Känns ju jävligt lovande!

Har börjat på att skriva lite nya brev! Har varit lite dåligt med svar så jag tänkte jag kunde göra en extra omgång. Men - jag är för fattig för att köpa frimärken så kan inte posta någonting fören på fredag tidigast! På tal om fredag så är jag typ ledig hela dagen! Ska köra kidsen till skolan, sen börjar jag inte fören till middagen!

Klockan är tio över tio!? Inte klokt - nu måste jag sova
Love L,

Goodbye for now...

Idag åkte min första vän från USA hem - Elin pelin! Är lite sorgligt, eller ganska så mycket! Så nu sitter hon på planet emot Oslo. Själv ligger jag i min säng. Käkade middag med Familjen, sen tog jag en sjukt lång promenad i den sköna luften. Tror jag var ute 1½ timme och gick. Skönt för kropp och själ!

Time to sleep!
Love L,

You are welcome to judge me when you ...
Been in my shoes
Experienced what I have
And felt it I have!

But until then, you have no right whatsoever to tell me how I should live my life!

When you can' tell...

"I'm not saying that it's better, just different..."

Ibland är det ju tur att vi människor är dåliga både på att visa och prata om känslor, ibland är det inte alls lika bra. Lördag eftermiddag och jag sitter här i mitt rum och har faktiskt precis städat lite, och funderar på om jag inte skulle ta och börja lägga lite pussel. Köpte ett nytt idag, som ska lysa i mörkret! Hoppas det är fint. Har ju också ett som jag inte gjort än, men det är för stort, så det får helt enkelt vänta tills jag är i Sverige igen!

Ska åka till Elin senare - hennes familj ville bjuda på middag igen! Ska bli trevligt. Sista gången man träffar dem tillsammans med Elin, för i morgon åker hon hem :( Men vi ska njuta av idag. Senare åker til till Emma och Anette för att umgås med dem! Kommer bli en trevlig kväll tror jag!

Love L,

Didn't I tell you?

You didn't have to do it but you did it to say that you didn't have to do it but you would anyway!

Oh, förlåt om ni känner er lämnade i mörkret! Var kanske inte tydlig med att jag också gjorde en tatuering i onsdag, väldigt liten, men väldigt betydelsefull och den kommer alltid stå för mitt år 2011 som spenderades här i USA. Alla människor, alla platser och alla typiskt Amerikanska, ibland idiotiska, saker som jag fått uppleva!

Friday is here again! Senare ikväll blir det hem till Katrine för att spendera kvällen i hennes lägenhet och bara umgås lite! Kommer bli en väldigt bra avslutning på jobbvecka! Tycker verkligen hela denhär "hänga hemma och ha kul ändå" grejen är väldigt underskattad! Hur underbart trevligt är det inte att läga middag, sitta och prata i lugn och harmoni och kanske - om man vill - ta ett glas vin också? Utekvällar är roligt - i måttlig mängd!

Så jag hoppas jag har några trevliga vänner där hemma som har lust att avnjuta några lugna och trevliga hemmakvällar när jag kommer tillbaka! Jag har ju mina trogna vapendragare - Mammi och Pappi! Snart får jag äntligen smaka på mammas hemlagade mat igen! Finns ingenting som smakar som mammas mat!

Love L,


Crying and smiling!

Kan man gråta av lycka och sorg på samma gång?
"We couldn't have wished for a better ..."

Och så var torsdagen över. Nu går väl tiden lite läskigt fort tycker jag... Jag menar, det är liksom lite svårt att hänga med i alla svängarna här! Är fan ett under att man orkar stå på benen ibland! Den här helgen kommer ha en hemsk underton rakt igenom - och på söndag tänker jag gråta som ett litet barn! Elin åker hem... :(

Idag blev det en lång dag, började lite tidigare och slutade lite senare, men det har varit en väldigt bra dag med mina älskade monster! Det slog mig på riktigt idag att jag faktiskt ska lämna dem snart. Satt uppe i vardagsrummet med min värdpappa och pratade lite och började diskutera! Men, jag är otroligt lycklig att jag gjorde detta, och fick träffa dessa underbara människor! Men det kommer göra ont att åka tillbaka!!



I just love this song, it's amazing!
Love L,

Pandora

Sitter och lyssnar på Pandora radio och önskar så innerligt att den kommer fortsätta fungera även när jag återvänder till Sverige! För er som inte vet vad Pandora radio är vet jag inte riktigt hur jag ska förklara, men man kan söka på sina favoritartister och hitta "deras" radiokanal där det enbart spelas den sortens musik! Här är det Disney och Voagele som går på högvarv just nu!

Haha, funne thing yesterday! Var på tattoo studion när Elin skulle fylla i sina papper och hör en låt på radion som jag tyckte jag kände igen. Utan att tänka mig för så frågade jag rakt ut om det inte var Millencolin, de var ganska förvånade att jag var så säker och samtalsämnet resten av tiden var väl till 80% om Sverige. Ikea och köttbullar var populärt - haha. Viking kom en och två gånger också. Så fick vi höra att vågat språk lät sexigt... Får man verkligen skriva sånt i en blogg?

Idag blir det lunch på IKEA!
Love L,

Happy Halloween!

Hart en väldigt lugn dag då min värpappa varit hemma hela dagen! Var faktiskt trevligt med lite sällskap! Blev lite stressigt på eftermiddagen - middag och göra i ordning barnen så vi kunde ge oss ut på "trick or treat" vandring. Varför firar vi inte halloween på dethär sätter hemma? I love it. Var hur roligt som helst, och alla, eller a nästan alla i alla fall, var jätte engagerade! Kan knappt vänta till Vintern för att se vad som händer då!

I övrigt är jag "back on track" efter en lite knackig helg! Så pass lagom då - Caps - Ducks i morgon och det ska bli ruskigt roligt! Sen den natten så kommer Elin tillbaka, och på onsdag ska det tatueras! Haha, vad jag ska njuta av att se Elin och Emma plågas! Anette och jag är ju lite mer "made of stone" än vad dem är!

Love L,

RSS 2.0