Smell smell smell!

Om ni inte redan visste det så luktar sopor något fruktansvärt! Tänk er då också över 30 grader och sopor i varenda gatuhörn - då får ni lukten som kändes på New Yorks gator under de dagarna vi varit där! Det var enbart på 7th, Broadway och Fashion som det såg hyfsat rent och fint ut! Uuusch, inge mer NYC i sommar - väntar till hösten!

Aja, i måndags åkte vi in med Z&T till DC, köpte frukost och tog oss till platsen där bussen avgick! Eftersom vi var så pass tidiga fick vi skuggplats - awesome! Så vi käkade frukost och väntade och sen åkte vi heela vägen upp till New York. Lämnade grejerna på hotellet och jag fick för mig att jag skulle ta av mig skorna för att det skavde lite(!?) O ja - på vänsterfoten hade jag fått en blåsa på nästan 2x2 cm och den högra en liten mindre! Så snabbt upp på Champion och köpa tofflor! Sen tåg vi oss upp på Times Square och vidare till Rockafeller! Top of the rock med utsikten över hela Manhattan som vi njöt av länge och bra! Avlsutade med middag på TGI och sen sööömn!

Tisdag blev sova ut dag! Var väldigt skönt. Frukost på hotellet var ju inte heller någonting att klaga över! Efter det tog vi Subway nr 1 ut till South Ferry. Fick stå i kö(sol och minst 30C) i över en timme för att komma på båter(aldrig svettigt), men tillslut kom vi iväg - Frihetsgudinnan först med lite lunch och sedan vidare till Ellis Island där vi vandrade runt ett bra tag! När klockan var fem kände vi att nu får det vara nog! Tog oss hem till hotellet och duschade och käkade sen på Applebees - muuuums!

Onsdag morgon hade vi ställt klockan för att komma ner till frukosten lite tidigare! sen småsov vi tills det var dags att checka ut - upp på stan för att hitta flipflops(JA!? Jag fick skoskav(ståra blåsor) på mina tår av tofflorna, så nya skor behövdes! Helt sjukt. Fördrev lite tid och sedan gick vi ner till till busshållsplatsen för att få en plats i skuggan! En kall bussresa, och skakis metroresa, och extremt säker körning av Emma(TACK!!!!) senare så var vi ääntligen hemma! Pratade lite med A och käkade en macka innan vi gick ner, och här är vi nu!

Sovtime - i morgon ska vi göra DC!
Love L,

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, jag vet inte vad du hade gjort utan mig ;)

2011-07-22 @ 03:18:11
URL: http://wellbeadream.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0