W as in weekend

Det har varit en väldigt bra helg faktiskt! I fredags som sagt blev det till att vara barnvakt med Emma, bada lite bubbelpool, så kom Lauren över. Åkte till donken och drog en riktigt rövarrunda och sedan körde de hem mig så jag kunde lägga mig och sova i min underbara säng! Den är väldigt skön faktiskt!

Lördagen blev segstartad då jag insåg hur skönt det är att kunna ligga och bara dra sig! Sen blev det att göra sig i ordning, hämta bilen, hämta Emma, äta mat, handla t-shirt, ansiktstatueringar, köra till DC och hitta ett garage! Super taggade i våra nyinhandlade Bäckström tröjor promenerade vi sen upp till Verizon Center!

Utanför hittade vi en tjej som stod med skumhänder, ni vet såna typiskt amerikanska, så vi gick fram och frågade vad de kostade, och hon sa att de var gratis - gratis är bra tänkte vi! Så fick vi en såndär kylgrej som man sätter på flaskorna som ska hjälpa till att hålla de kalla - ni fattar vad jag menar va? Iaf, så gick vi in och kollade i shopen, njöt lite av stämningen innan det var dags att ta hissen(only in america) upp till våran våning! Hittade våra platser som såklart var högst upp, och så menar jag högst upp med väggen bakom högst upp! Men jag måste säga att det faktiskt var väldigt bra platser! Man såg asbra!

Det var en riktigt bra match spelmässigt, även om slutresultatet drog iväg. Båda lagen var de enda obesegrade lagen i serien inför det mötet, Lidström gjorde sin 1500 NHL match vilket hyllades trots bortaplan. Stämningen var helt sjukt då det inte var långt från fullsatt! Det blev väl inte heller sämre av att Johansson drämde in 2-0 målet, och Bäckström snyggt styrde in slutresultatet 7-1. Det var en häftig känsla måste jag få säga!

Idag skypade jag med min kära moder länge och behövligt! Självklart samtalas det inte om någonting jätteallvarligt - men det är väl det som är poängen! Lilla mamma <3 Sen blev det IKEA med Emma och Yasmin! Och så vidare hem till Yasmin, blev en massa prat och umgänge med hennes värdfamilj, middag och sen åkte vi hem. Väl hemma fick jag ett trevligt och långt samtal av Elin och Anette! En bra avslutning på en bra helg!

Nu är jag redo för sängen!
Love L,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0