Visdom!

Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.

Vet inte om ni tycker att det var speciellt vist sagt, men det tycker jag! Och hör sen liksom! För egentligen så spelar det ju inte mig så stor roll om ni håller med mig eller inte! So bite me if you want to! Min kropp är väldigt arg på mig för att jag fortsätter plåga den på cykeln. Blev en bra sväng idag igen, och så "lite" styrka också. Har inte bestämt mig och jag tycker det är bra eller dåligt att köra tyngre - det gör ju "ont" sen. Men det är ju också det som är skönt? hum... Dagens ilandsproblem is what that is!

Några av er kanske tycker det är så förbannat jävla jobbigt att jag blandar Svenska och Engelska lite hej vilt i lingonskogen, men jag försöker göra någonting som lockar, eller iaf skapar en liten reaktion. Jag tycker det ser lite roligt ut, dessutom är det så jag pratar under dagarna! Ena meningen blir svensk och andra engelsk. Och jag vågar inte ens räkna meningarna där jag blandar, stackars mina barn!

Iaf, Elin kom hit idag så jag fixade hennes naglar! Vad skulle du göra utan mig kvinna! Har nog aldrig sett någon som ryser så när man filar en nagel... We have to work on that dudeeeett! Så åkte vi till mallet och vandrade lite på Sephora där jag hittade x antal parfymer som alla var... vääääldigt billiga. Och sedan in på Charmin' Charlie som borde sätta besöksförbud på mig! Hittade en jättefin klocka som jag vill ha... Vad hände med hela den här grejen att spara pengar till den Mac Air datorn jag vill ha?! I mean come on Linda - This is not okay!

Men får spara lite pengar i helgen! På fredag ska vi nog möblera om här i mitt rum. Kan även bli ett glas vin eller någonting samtidigt - måste ju hitta orken någonstans ju! Och på Söndag ska vi köra taconight hemma hos Elin med hennes värdfamilj, och så Zoo på måndag. Så jag kan nog spara lite pengar i helgen - men de kommer ju gå till Hockey matchen vi vill se. Och så är det pengarna till hotellet i NY över nyår. Och så datorn jag önskar mig - den kostar 7000 här, men 21000 i sverige! Och så julklappar till familjen, och så presenter till alla där hemma... Man blir fattig av att vara Au Pair helt enkelt!

Aja, jag och min kropp är som sagt var inte vänner - den är totalt utslagen och vill att jag sover, samtidigt som jag tror att jag är allergisk mot någonting, för mina ögon kliar heela tiden - och nej det är inte trötthetskliande, det kliar så det gör ont, och då kliar jag och så blir det bara värre tills jag ger upp och lägger en isbit på ögonlocken, då blir det svin kallt istället. Vet inte riktigt vilket som är värst!

Onödigt långt och sammanlagt noll intressanta fakta till er läsare! Njut!
Love L,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0