Hur många lingon...

Älskar den filmen!! Hur många lingon finns det i världen!
Här bjuder jag på mina favoritcitat!!

Kristina frågar Alexander i bussen på hans andra dag:
Kristina: Du Alex, ska vi gifta oss du och jag? 
Alex: Eeh, Nej det ska vi inte...
-Kristina: Gud vad du är tråkig!

Alex kommer försent yttligare en dag till jobbet:
Hanna: Har du problem?! Kan du klockan?
Leif: Klart han kan, han måste lära sig hålla tiden bara!

Kjell Åke får höjdskräck en meter och en halv meter över marken:
Kjell Åke: Nu kommer jag och dö här!
Alex: Så, så - släpp tanten. Kom.
Kjell Åke: Nepp!
Alex: Jag leder dig här!
Kjell Åke: Nepp!
Alex: Jo, Kjell Åke...
Kjell Åke: Nepp! Lägg ner vägverket!

Poliskontroll - ingen är bätlad:
Polisen: Ja här var ni alla utan säkerhetsbälten ser jag.
Fillipa: Ne Alex gjorde ingen ckeck idag.
Polisen: Och vad säger Alexander om polisen kommer då?
Kjell Åke: Ducka!
Ebbe: Ducka. AJ!

På centralstationen Sthlm:
Fillipa: Ja vi måste ju få någon hjälp.
Kristina: Hallå, Hallå? Stopp i lagens namn? Stopp, stopp stopp stopp stopp stopp!
Äh, ingen lyssnar Nä, jag svimmar då...

Vid inskrivningen på Amatörjakten:
Idioten: Jaha, och vart kommer ni ifrån?
Ebbe: Tåget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0