Mammas kanelbullar!

Åh, jag kan verkligen komma ihåg lyckoruset som steg när man öppnade ytterdörren och kände den underbara doften av mammas nybakade bullar! Under den tidigare delen av livet var det ofta efter en hel dags badande nere i Kumlasjön, och på senare år efter en hel dags slitande på Lithells. Doften av mammas nybakade bullar är det bäääästa som finns. Och jag gjorde ett försök idag, lite svårare dock p.g.a. att mjölet inte är det samma här, och att det inte finns färsk jäst.

Men som sagt, jag gav det ett försök, och barnen gillade det såklart, även A så det måste väl varit godkänt. Men - även om de är mammas recept så är det inte mammas bullar! Måste vara att hon bakar dem med kärlek eller någonting! Så Mamma, du kan ju försöka minnas att jag önskar mig nybakta bullar när jag kommer hem :) <3

Nu måste jag sova!
L,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0