You can't be happy everytime!

I know I get a little bit crazy
But I never done you no wrong
Well I get distracted and carried away
And it's been this way too long

But I don't know what you need from me
Cause all I know is what I can see

--

Ne, och idag var en sådan dag! Vaknade väl i och för sig med ett litet glädjebesked. Om allting stämmer på min deklaration så kommer jag få tillbaka 5000, lagom till när min mamma, och kanske pappa, ska komma hit och hälsa på! Men efter det gick det utför. Skypade med mina underbara klasskamrater, och efter det var dagen körd. Tror att barnen märkte av det, för de höll sig nära hela tiden och ville kramas och mysa - det är väl tur jag har dem.

Det var en tung förmiddag med många hinder att ta sig över. Blev lite lättare fram emot eftermiddagen. Speciellt när jag öppnade brevlådan och såg paketet från min mamma! <3. Mina tröjor och det såklart bästa, som fick agera plåster på såren - Turkisk peppar! Det hjälpte lite, och såklart det fina vädret vi hade ute! Det fick humöret upp några snäpp faktiskt! Hade sen en trevlig dag med familjen och en underbart god middag, grillat. S är bra på sånt måste jag bara säga.

Men sen blir man ensam igen. Så idag har jag tillåtit migsjälv att vara lite ledsen, tillbaka dragen och bara allmänt off. "Get it out of my system" och så kan det vara bra i ett par veckor till sen. Faktiskt varit här i 50 dagar nu. Tror aldrig jag varit utan någon i min närhet så länge förut. Och som om inte det vore nog så börjar jag fundera på framtiden! Bra gjort Linda. Kan vi inte ta en sak i taget?!

Nu låter det som om jag bara klagar. Men, allting har sina fram och baksidor. Och tro det eller ej, men det är ganska 50/50 av dem båda. Vissa bara vägrar skriva och berätta om dem. Själv ser jag det positivt och delar med mig av den. För jag vet att jag kommer ha många bra dagar efter idag. Men folk verkar tro att man åker hit och lever lycklig i 365 dagar och sen kommer hem. Det, mina vänner - är en lögn!

Blir till att åka till gymmet och träna bort tankarna i morgon!
Japp, använder gymmet som botmedel, istället för godis!

Love L,

Kommentarer
Postat av: karro

Jag tycker du är jätte modig! hade lite funderingar på att dra iväg som aupair men fegade ut just därför att jag inte tror jag skulle klara att vara ifrån "hemmma" så länge själv. Du är toppen!

2011-03-30 @ 20:46:20
URL: http://frickans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0