Konstiga jag!

Är du kvar där du var
jag har slutat gå förbi
det är nog bäst för båda
om jag försöker låta bli

Jag grät och vi kysstes
fast jag borde ha bett dig att gå
och jag ska aldrig mer säga sanningen
till nån som saknar förmåga att förstå

Det är ljust snart, jag vet
men än så känns det kallt
och gissa vad du glömde
den hänger runt min hals
jag önskar att jag var en sån
som inte tänker alls


--

Blev middag på Cheesecake med Elin och hennes föräldrar. Var en väldigt trevlig middag faktiskt! Extremt bra avslutning på en ganska monotom söndag i övrigt! Sen hade jag allsång i bilen på vägen hem och bara njöt lite. Sällan man gör det faktiskt. Stannar upp och njuter av det man faktiskt har!

Sån är jag iaf! Har nog aldrig varit såhär osäker på mig själv förut. Dels för att jag är i en konstig situation som jag inte är van vid, dels för att jag fortfarande försöker fastställa vem "den nya"jag är. Mitt problem dock är ju att jag istället för att visa det blir världens mest utåtriktade människa som mer än gärna tar på sig alla andras tankar och funderingar! Allt för att kunna gömma mig bakom det. Men jag tänker inte be om ursäkt för att jag är framåt och visar mig! Snarare tvärtom! Jag har iaf insett mina problem och jag jobbar på det! Hur många av er där ute kan säga det samma med handen på hjärtat?

By the way - händer det någonting hemma eller? Känns som att allting är extremt dött. Någonting måste väl hända? Eller kändes det bara som om det gjorde det? Ibland känns det som om världen där hemma bara är en enda stor paus knapp som man måste trycka play på när man kommer hem. Är det kanske så?

Ne, nu ska jag lämna mina konstiga tankar åt sig själva! För det är väl så man uppfattas när man gärna bjuder på sigsjälv! Lite konstig och någon som man kan skratta åt! Men vet ni vad? Jag bjuder på det! Finns så mycket värre saker man skulle kunna vara! Nu ska jag ut och vandra med mina nya vänner - eldflugorna!

Sweet dreams!
L,

Kommentarer
Postat av: Malin

Nä här hemma händer de grejer ibland, nu är det sol igen! Så nu kan man göra sommargrejer igen =)

2011-06-27 @ 09:24:25
URL: http://maalinericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0