This is Crazy!

Hello peps!
Amerikat som talar här. En hel dag har gått. Börjar faktiskt känna tröttheten komma smygande, men klockan är bara tio över nio, så lite till orkar jag. Tänkte jag skulle berätta vad som hänt hittills! Varnar för ett långt inlägg - men vadå? Du behöver ju inte läsa om du inte vill!

Träffade Kajsa och Natahlie på arlanda och sa hejdå till mamma&pappa(någonting som gick bättre än planerat) Satt och väntade på planet och när vi väl ska kliva på hittar vi en fjärde tjej - Caroline, som också ska med. Väl framme i Frankfurt hittade vi något dåligt matställe och fick iaf någonting i magen! Efter det såg vi igenom passkontrollen för internationella flygningar och hittar ganska snabbt Göteborgarna!

Straxt innan planet ska lyfta får vi reda på att planet blir försenat en liten stund, ingen förklaring varför. Sen ropar de upp att planet har tekniska fel och att dem måste byta. Det skulle inte ta så lång tid, så vi tänkte att vi står väl kvar där. Precis, en halvtimme senare får vi veta att det nya planet också hade tekniska problem - och att nästa plan ska gå 20:00 2,5 timmar efter utsatt tid!?

Så vi gick iväg och satte oss. Väl på planet inser vi att det inte alls var speciellt välfyllt, så vi får mycket plats att vila på! Somnade inte fören efter typ fem - sex timmar, när jag fick ett helt fyrasäte för mig själv, tack vara Susanna som var väldigt snäll. Sen klev vi alla av och var nervösa för alla säkerhetskontrollen och skit, men bra som vi är så har ALLA gjort rätt, så det gick jättefort. Buss två timmar till skolan - vilket inte var någon hit!

Kom fram strax efter två amerikans natt, vilket innebär åtta på morgonen svensk tid! Så jag var lite seg. Fick sova ungefär tre och en halv timme innan det var dags att gå upp och duscha! Frukost och sen lektioner. Blev ensam svensk i min klass, men det löste sig bra. Pratat en del med en tjej från Estland, och så några tjejer från Australien! Alla är riktigt roliga och positiva just nu! Iaf, skulle gå och betala min NY resa som vi ska göra, och får reda på att familjen betalt den åt mig?! Hur gulligt är inte det?

Lite senare under sista lektionen idag så ropar läraren fram mig och några andra tjejer och ger oss en liten lapp. Så vi får gå till ett rum där vi får olika "giftbags"! Blev helt stum. Innehöll NY resan och gratis entré till "Top of the rock" - Rockfeller center! Gratis middag på ett ställe, 10$ på starbucks. En hoodtröja, keps, vattenflaska och lite typiskt amerikanska snacks! Skulle ringa familjen och tacka, men fick svararen så talade in ett meddelande! Verkligen sjukt snällt och gulligt av dem! Jag längtar så!

Tror det var allt? Nej just, vi hade "sing a long" kväll idag. Alla länder skulle sjunga en sång eller någonting som är typiskt för landet, och när vi äntligen tror att det är färdigt blir jag uppropad på scen - alla får sjunga "Happy Birthday" för mig och två till, för att vi fyller/fyllde i samband med denna vecka. Sen börjar alla sjunga på sina egna språk och då ville jag bara springa! Haha.

Ne, nu ska jag nog gå till rummet och bädda sängen ordentlig - sjukt kalla rum. Sen ska jag slå igång "I rymden finns inga känslor" och tänka på min underbara bror som gav mig den filmen!

Love L,

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Härligt att läsa din blogg!! Har tänkt på dig massor och undrat om du kommit fram ordentligt.

Väntar med spänning på nästa blogginlägg.

Ha det toppen vännen!! Kram

2011-02-02 @ 07:36:03
Postat av: Malin

svar: å jag skulle komma till dig i usa och lämna allt här hemma om det bara hade funkat :P saknar dig! puss <3

2011-02-02 @ 09:00:30
URL: http://whatsonmymindrightnow.blogg.se/
Postat av: david

Perfa att du fick biljetterna till top of the rock!!! :)

2011-02-02 @ 15:44:25
URL: http://edwill.blogg.se/
Postat av: Eeckis- en helt vanlig Svensson

sjukt avundsjuk... (får skylla mig själv) buhuuuu

2011-02-02 @ 16:12:08
URL: http://eeckis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0