Christmas vacation!

Torsdagen har även den passerat i all hast, och i morgon när man vaknar upp är det dan före dagen liksom! I alla fall om man ser till Svenska traditioner! Känns helt sjukt att det är jul - speciellt då vi har haft sol och sån pass värme att jackan inte alls krävs för att vistas utomhus.

På eftermiddagen så tog jag med mig barnen till "rocket playground". Sprang runt och lekte lite. Samtidigt som oss kom det en man, eller man, han var väl som mig, åter till saken - Han pratade spanska med det barnet han hade med sig, så jag körde på svenska med barnen. Efter en dryg halvtimme så kommer han fram och frågar om denna "värme" 'är vanlig i Maryland så här års... Jag såg ut som ett totalt frågetecken och förklarade att jag aldrig varit här innan så jag har ingen aning. Iaf så pratade vi på ett tag och hans blev helt besatt utav det faktum att jag var från Sverige - tydligen så är Norden hans favoritdel i Europa. Själv var han från CA.

Efter det blev det kvällsmat(ja - som i flingor och mackor, snacka om julmys!) med hela familjen. När vi var klara så satte vi oss i bilen och åkte ner till Sandy Point State Park och åkte igenom utställningen "Lights on the Bay". Var riktigt mysigt och vissa belysningar var riktigt häftiga! Barnen var i alla fall väldigt nöjda.

När de hade kommit i säng så skulle vi vuxna se på en riktig julklassiker. Tog väl säkert en kvart innan vi hittade filmen - men när det väl var gjort så hade vi riktigt trevligt. Christmas vacation hette den - blev väldigt många skratt. Det är väl lite samma stuk som "Home alone" men annan handling - och äldre! Var i alla fall väldigt trevligt att få spendera lite tid med A&S utan barnen runt oss!

Nu blir det sova - fredag och lite jobb i morgon.
Love L,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0