Nostalgitripp

I lördags var det tre månader, tiden bara flyger,
och för var dag vill jag bara ha dig mer <3




Ligger i min säng, hade lite svårt att sova tidigare, så jag letade lite musik, och hittade en gammal kär låt som jag drog igång, "I tried, but it rang and rang, I called all night, On a payphone, remember those from another life?"  Jag vet exakt vad jag gjorde denna dag för ett år sedan, när klockan var närmare två. Precis samma sak som jag gjorde nästan varje kväll december igenom.

Jag låg i min säng, julbelysningen på, självklart några ljus tända också, något av alla oc avsnitt som man sett tio miljoner gånger, och så, telefonen i handen. "From another life?"  Just nu känns det som om det var ett helt annat liv, men varför, kan så mycket förändras på ett år?

Vid närmare eftertanke har jag nog hunnit med ganska mycket detta år. Jag förlorade min gammelmormor, jag sov ute vid havet, jag tog studenten, jag har sommarjobbat, sett mina fem barndomsvänner flytta mot varmare breddgrarer och över atlanten, jag har lyckats bli kär och jag har även lyckats bli arbetslös. Ja, man hinner med mycket utan att veta om det.



Wham - Last Christmas  Jag tror för det första inte att ånger gör någon nytta i livet. För det andra tror jag att om vi inte skulle uppleva de saker vi gör, skulle vi inte heller va de människorna vi idag är.  Jag är faktiskt glad att blev som det blev. Alla långa knasiga riktigt ointressanta samtalen som ingen förstår sig på, betyder ganska mycket,
 
Jag tror vi måste bli lite mer positiva. Inte alltid tänka om, utan känna efter, vad vill vi just nu,
framtiden har vi tid att ändra på senare, om så skulle vara nödvändigt!!

Värmande famn:,  Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0